۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۳۸۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوزه علمیه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت بالای پژوهشی است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: پژوهش باید در حوزه های علمیه با قدرت تداوم یابد و از آن غفلت نشود، حوزه علمیه آذربایجان شرقی در امر پژوهش موفق عمل کرده و دارای رتبه های برتر پژوهش در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در دومین همایش استانی علامه حلی(ره) در تبریز با تأکید بر امر پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه های علمیه، گفت: حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از مدارس برتر در عرصه پژوهش در حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه پژوهش در موضوعات جدید نیاز اساسی در امر ترویج دین و حقظ دینداری مردم است، گفت: پژوهش باید در حوزه های علمیه با قدرت تداوم یابد و از آن غفلت نشود، حوزه علمیه آذربایجان شرقی در امر پژوهش موفق عمل کرده و دارای رتبه های برتر پژوهش در کشور بوده است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی کيفيت علمی و تحصيلی حوزه های علميه استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: حوزه های علميه استان از روند پيشرفت مطلوبی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گيری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم خيز هستيم.

وی با اشاره به استعدادهای برتر علمی و تهذیبی این استان٬ بیان داشت: نفرات برتر علمی حوزه های علميه کشور در جشنواره های علمی سراسری از ميان طلاب این استان هستند که نشان از توسعه علمی این استان دارد که امروز از تعدادی از این بزرگواران تجلیل و تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه تبریز به همراه قم، تهران و کرمانشاه در زمره چهار شهر برتر ایران از نظر طلبه خیزی است، گفت: ظرفیت های بزرگی در علوم حوزوی داریم که کسب رتبه نخست کشوری در رشته ادبیات عرب در المپیاد اخیر حوزه نمونه ای از آن است و باید این ظرفیت ها روز به روز تقویت شود.

وی با اشاره به نخبه پروری در حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، ابراز داشت: حوزه های علمیه نیز همانند مراکز آموزش عالی بنیاد نخبگان ویژه خود را دارا است، حوزه علمیه استان در ادبیات عرب به رتبه نخست دست پیدا کرد که از قم نیز بالاتر است، این نشان از ظرفیت بالای حوزه علمیه استان دارد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایحان شرقی با اشاره به شوق تحصیل علوم دینی در استان، افزود: هر ساله با استقبال بيشتری از جوانان٬ جهت تحصيل در حوزه های علميه رو به رو هستيم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان متوجه نعمت بزرگ حوزه های علميه و جوانان مؤمن و انقلابی مشتاق تحصيل در حوزه نيستند٬ ادامه داد: وجود چنين جوانان مؤمن و انقلابی٬ مایه مباهات و افتخار است٬ از این رو بایستی به این مهم توجه داشت که امروز تقویت حوزه های علميه٬ تقویت انقلاب است./854/202/ب2

ارسال نظرات