۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۰۴۵۸
در آستانه عید غدیر خم صورت گرفت؛

نام نویسنده لبنانی کتاب «امام علی صدای عدالت انسانی» برخیابانی در تهران نقش بست

خیابان مشرف به سفارت لبنان در منطقه 6 تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه، سفیر لبنان و جمعی از مسؤولان به نام «جرج جرداق» نام گذاری شد.
جرج جرداق نویسنده لبنانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به پاس تلاش و خدمات مرحوم «جرج جرداق» لبنانی که در بحث انتشار و بسط تفکر حضرت امیرالمومنین(ع) و تلاشی که ایشان به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر لبنانی در مورد حضرت علی(ع)، انجام داده است، در دهه ولایت و ایام عید غدیر خم طی مراسمی عصر امروز یکشنبه 28 شهریورماه یکی از معابر مشرف به سفارت لبنان در تهران به نام این نویسنده نام گذاری شد.

این نام گذاری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت و نام «جرج جرداق» بر خیابان الهی حد فاصل خيابان‌های نجات الهی و قرنی واقع در منطقه 6 شهرداری تهران نقش بست.

این مراسم با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، سردار طلایی و مسجد جامعی از دیگر اعضای این شورا، بابایی شهردار منطقه 6، مدیرکل دیپلماسی وزارت خارجه، رییس اداره خاورمیانه وزارت خارجه، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات، نماینده جنبش امل، سفیر لبنان در تهران و دیگر شخصیت های ایرانی و لبنانی برگزار شد.

عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 تهران در این مراسم نام گذاری معابر شهری به نام فرهیختگان را گرامیداشت یاد آنها دانست و گفت: رویکرد شهرداری گرامیداشت یاد فرهیختگان، هنرمندان و آنهایی که خدمات برجسته ای داشته اند می باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برخی معابر را به نام شخصیت هایی از جمله شهید رضایی نژاد، کاتوزیان، درودی و یکی از شهید ارامنه نام گذاری کردیم که امسال نیز در همین راستا خیابانی را به نام نویسنده لبنانی مرحوم «جرج جرداق» نام گذاری نمودیم.

شهردار منطقه 6 تهران با بیان اینکه جرج جرداق با نوشتن 5 جلد کتاب درباره حضرت علی (ع) تاثیر جهانی گذاشت و توجه مخاطب مسیحی و عام جهان را به حضرت علی (ع) جلب کرد، ابراز داشت: با توجه به ایام عید غدیر و تالیف کتاب جرج جرداق پیرامون امام علی(ع) این خیابان در منطقه 6 به نام این نویسنده و ادیب فقید لبنانی نام گذاری گردید تا پیوندی بین ایران و لبنان همچنین اسلام و مسیحیت باشد.

گفتی است، «جرج جرداق» نویسنده لبنانی با بیش از سی عنوان تالیف، که در بین تالیفاتش کتاب «الامام علی صوت العداله الانسانیه» در 5 جلد سبب معروفیت وی شده که این 5 جلد با عنوانی ازجمله علی و حقوق بشر، علی و انقلاب فرانسه، علی و سقراط، علی و دوران زندگانی اش، علی و قومیت عربی می باشد که به فارسی نیز ترجمه شده است./202/9598/ب1

ارسال نظرات