۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۳۱۴۲
آیت الله مهدوی:

سازش با آمریکا مساوی با نابودی اعتقادات و باورهای دینی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد امتحانات الهی و راه های پشت سر گذاشتن این امتحانات با نگاهی به تحولات اخیر منطقه و کشور، گفت: سازش در مقابل دشمن به اسم صبر، یعنی ترک وظیفه و این اشتباه و سازش با دشمن مساوی با از بین رفتن ایمان، اعتقادات و باورهای دینی است.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در نخستین شب از مجلس عزای اباعبدالله الحسین در مسجد جامع نجف آباد، با توصیه به رعایت ادب مومنان در این ایام و لیالی گفت: در روایت است که امام صادق(ع) فرمودند وقتی چنین شبی وارد می شد، کسی پدرم را خندان نمی دید تا روز عاشورا که هر لحظه بر حزنشان اضافه می شد.

وی با بیان برخی از آیات، یکی از سنت های الهی را، امتحان بیان کرد و افزود: سنت الهی یک قانون لایتغیر و حتمی است که امکان تغییر نیست و این امتحان نه برای فهمیدن بلکه برای فهماندن به انسان است.

آیت الله مهدوی درباره راه موفقیت در امتحانات الهی خاطرنشان کرد: زیربنای موفقیت در امتحانات الهی، تقویت ایمان است که در حادثه کربلا، بالاترین امتحان الهی است و حضرت آن همه مصائب را چگونه تحمل کردند که حتی امام اظهار رضایت می کنند.

وی درباره اقسام امتحانات الهی بیان داشت: امتحانات تنها به بلا و مصیبت نیست که طبق آیه شریفه «وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ»، امتحان هم نسبت به مصائب است هم نسبت به نعمت ها، که معمولاً توجه ما در بلا و گرفتاری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان آیه «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ» درباره اقسام امتحانات الهی بیان کرد: امتحانات الهی شامل کوتاهی هایی که ما مقصر هستیم نمی شود، انسان مأمور به انجام وظیفه است و اگر در انجام وظیفه دچار مشکل و گرفتاری شد، باید صبر کند ولی اگر به واسطه ترک وظیفه، دچار مشکل شد، نه تنها امتحان الهی نیست بلکه باید جبران و استغفار کند.

وی اتکا به عقل و دین را وظیفه اصلی مومن در انجام تکلیف بیان داشت و افزود: مقابله با دشمن یکی از امتحانات الهی در هر عصر و زمانی است همانند دوران کنونی که دو جناح در رابطه با آمریکا وجود دارد که بنا به اعتقاد گروه اول سازش کنیم، طبق نص الهی، دشمن مسلط شده و دین و پیشرفت و استقلال کشور را از بین می برد حتی دست به تجزیه کشور می زند همان گونه که در دوران طاغوت شاهد بودیم.

چرا برای استقرار داعش، خود آمریکا دچار تجزیه نشود

آیت الله مهدوی در ادامه تصریح کرد: یکی از علل تشکیل داعش، تجزیه کشورهای اسلامی بود که این گونه برای ایجاد آن هزینه کردند تا نقطه ای را برای استقرار داشته به دست آورند ولی چرا خود کشور آمریکا دچار تجزیه نشود و گوشه ای از آمریکا  را در اختیار داعش قرار ندهد.

وی صبر در برابر این گونه اعمال را خلاف تکلیف الهی بیان داشت و گفت: اگر در مقابل دشمن این گونه باشیم یعنی ترک وظیفه کرده ایم و به اسم صبر تن به سازش با دشمن دهیم، اشتباه است که سازش با دشمن مساوی با از بین رفتن ایمان، اعتقادات و باورهای دینی است.

امام جمعه موقت اصفهان درباره راه دوم در برخورد با آمریکا نیز بیان داشت: از طرف دیگر اگر مقابل آمریکا هم بایستیم بازهم در زحمت هستیم، تحریم ها و مشکلات اقتصادی و در این مرحله است که صبر معنی پیدا می کند همان گونه که خداوند در داستان طالوت و جالوت، آیه صبر را آنجا که طالوت به مقابله با جالوت برخاسته است، بیان می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این شیوه که دشمن در چنین مواقعی برای رسیدن به اهداف خود به احکام الهی متوسل می شود، که در برابر دشمن نایستید و در مقابل صبر کنید، در دوران طاغوت نیز شاهد بودیم که مجاهدین و انقلابیون از سوی خود دستگاه دستور به سکوت و صبر داده می شد، در حالی که ما مکلف به انجام وظیفه هستیم اما در مقابل ترک وظیفه، باید حرکت کرد.

آیت الله مهدوی با بیان آیه «الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» راه رسیدن به صبر در برابر امتحانات الهی گفت: راه صبرش، وسعت دید و نگاه انسان در برابر جهان خلقت است که انسان به این باور برسد که همه مسافر این دنیا هستیم، ولی اگر افق دید انسان، کوتاه باشد، نخواهد توانست در برابر امتحانات الهی موفق شود./201/1306/ب1

ارسال نظرات