۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۵۵۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین:

دهه اول ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر معروف است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین در رابطه با اهمیت دهه اول ماه محرم، گفت: دهه اول ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است و محور حرکت تمامی مداحان و سخنرانان باید ترویج این فریضه در جامعه باشد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی

حجت‌الاسلام علی مصائبی مسؤول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در خصوص علت نامگذاری دهه اول ماه محرم به این نام بیان کرد و گفت: این نامگذاری در راستای پیام‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا صورت گرفته است چرا که علت اصلی قیام ایشان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان محور حرکت و محور سلامت جامعه است.

 

علت اصلی قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام مصائبی ابراز کرد: امام حسین(ع) از امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حق در جامعه به‌عنوان غایت دین یاد می‌کند که بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت این نکته که اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز و در میان عرصه‌های مختلف از اهمیت والایی برخوردار است، افزود: متاسفأنه در جامعه امروز آن‌‌طور که شایسته‌است به این فریضه توجه و رسیدگی نمی‌شود و برای بهبود هرچه بهتر شدن اوضاع تلاش‌های بیشتری را می‌طلبد.

 

دهه اول ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر معروف است

این استاد مذهبی در ادامه اظهار کرد: دهه اول ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است و محور حرکت تمامی مداحان و سخنرانان می‌بایست ترویج این فریضه در جامعه باشد.

 

ماه محرم اوج کار تبلیغاتی مداحان، سخنرانان و روحانیون است

این استاد دینی ماه محرم را اوج کار تبلیغاتی مداحان، سخنرانان و روحانیون دانسته و اضافه کرد: مسؤولان باید در این ماه بیش‌تر از همیشه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه نمایند و تنها به پرداختن به این موضوع در چند جلسه و به‌صورت تئوری بسنده نکنند.

 

ضرورت و اهمیت نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در اعمال، رفتار و کردار ما انسانها چیست

این استاد حوزوی با اشاره به لزوم نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در اعمال، رفتار و کردار ما تشریح کرد: دسته‌ها و و هیئات مذهبی نباید تنها در ظاهر عزادار باشند بلکه باید در عمل ثابت کنند که پیرو و شیعه اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند.

 

اهمیت افزایش توجه و ترویج نماز اول وقت و احکام دین در ماه محرم

وی با تأکید بر توجه و ترویج نماز اول وقت و احکام دین خاطرنشان کرد: عمل کردن به معروفات و ترک محرمات سبب ترویج و تبلیغ دین اسلام و نهضت امام‌حسین(ع) در جهان خواهد شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی استان قزوین این دهه را فرصتی مناسب برای عملی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان بیان کرد: ترویج روحیه امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف هیئات مذهبی، خطبا و مداحان است و این ‌عزیزان خود می‌بایست آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

 

امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو فریضه بسیار مهم در دین اسلام است

وی در پایان با اشاره به آیات قرآن از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو فریضه بسیار مهم در دین اسلام  یاد کرد و گفت: در آیات بسیاری به اهمیت و لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر و آثار و تبعات عمل نکردن به این فریضه اشاره شده که نشان‌دهنده اهمیت بسیار این فریضه در دین اسلام است./853/302/ب3

ارسال نظرات