۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۳۵۸۶
مدیر سابق حوزه علمیه تبریز:

پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است

حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: بسیاری از نهضت‌های ملل مختلف در طول تاریخ با تأسی از مکتب عاشورا و آرمان حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسیده است.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیان این‌که روحانیت در طول تاریخ مروج و مبلغ مکتب حسینی بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در سایه توجه و عمل به آموزه های عاشورایی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمودند؛ «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، خاطرنشان کرد: اگر قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نبود، قطعا امروز آثاری از اسلام ناب محمدی نمانده بود، اگر امام حسن(ع) با حرکت استراتژیک صلح توانست اسلام را دوام بخشد، امام حسین(ع) با قیام علیه رژیم فاسد یزید عامل بقای دین رسول الله بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به شبهات مختلف پیرامون اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) علیه حکومت فاسد یزید، گفت: دشمنان اسلام و تشیع همواره در طول تاریخ کوشیده‌اند که با شبهه‌افکنی درخصوص این نهضت تاریخی؛ افکار و اذهان عموم بشریت را از هدف اصلی قیام عاشورا منحرف کنند.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی افزود: عده‎‌ای چنین اظهار می کنند که امام حسن(ع) نباید با معاویه صلح می‌کرد و اگر علیه حکومت فاسد زمان مانند امام حسین(ع) قیام می کرد، فجایع عاشورا واقع نمی‌شد، در جواب باید گفت که امام معصوم بنا به مصالح امت اسلامی اقدام به صلح مشروط کرد که تا نسل‌های بعد و تاریخ نسبت به فساد حکومت بنی‌امیه پی ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بسیاری از نهضت‌های ملل مختلف در طول تاریخ با تأسی از مکتب عاشورا و آرمان حضرت سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشوراست، اگر این نهضت به رهبری خمینی کبیر به پیروزی رسید، تنها در سایه تبعیت از مکتب سیدالشهدا(ع) بوده است.

مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که سراسر دوران هشت سال دفاع مقدس نیز تجلی آرمان های حسینی و آموزه های مکتب عاشورا بوده است، افزود: ملت ایران هشت سال تمام با دستان خالی توانست در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کند و تنها سلاح ملت ایمان و تأسی از نهضت عاشورا بوده است.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی با تشریح مفهوم جمله « کل بوم عاشورا و کل ارض کربلا» گفت: امروز همه به عنوان شیعه اهل بیت عصمت و طهارت وظیفه داریم؛ یزیدیان زمان را بشناسیم و هیچ‌گاه در مقابل ظالمان عقب‌نشینی با مصلحت‌اندیشی نکنیم، اگر ظالم میدان‌داری می کند، به دلیل ظلم‌پذیری مظلوم است./202/935/ب1

ارسال نظرات