۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۴۳۴
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سیستان و بلوچستان:

تحول حوزه‌های علمیه بر اساس اقتضائات هر منطقه صورت گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سیستان و بلوچستان گفت: تحول حوزه‌های علمیه مستلزم نگاهی هوشمندانه و کارشناسی شده است، به طوری که باید تحول حوزه‌ها را در هر منطقه بر اساس اقتضائات آن منطقه دنبال کرد و نمی‌توان یک نسخه واحد ارائه داد.
تحول حوزه

حجت‌الاسلام محمد باقری، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تحول و روند رو به پیشرفت در همه زمینه‌ها و از جمله در حوزه‌های علمیه بسیار مطلوب است و برای رسیدن به این هدف، برخی وسیله‌ها سهل الوصول و برخی دشوارتر است.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات خوبی داشته و نسبت به گذشته ممتاز است، اما اینکه آیا می‌شود بهتر از این شد؟ قطعا جواب مثبت است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب چه در برنامه‌ریزی و چه در اجرا موانع را برطرف کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان افزود: برای تحول حوزه‌ها شاید نتوان یک نسخه واحد ارائه داد، زیرا شرایط و اقتضائات هر منطقه تفاوت دارد، برای مثال حوزه‌ها و مدارس علمیه سیستان وبلوچستان اقتضائاتی دارد که حوزه‌های استان البرز و تهران ندارند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً بحث تشکیل مرکز مطالعات راهبردی متشکل از نخبگان و فرهیختگان حوزه‌های علمیه را مطرح کردند که بسیار مؤثر خواهد بود، زیرا استفاده از فکر برتر و اجرای کارهای کارشناسی شده در حقیقت، جوهره اسلام است.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: اینکه عده‌ای از افراد صاحبنظر و خبره بنشینند و مسائل را با نگاهی کارشناسی شده بررسی کرده و راه حل ارائه دهند، بسیار مطلوب است و می‌توان مشکلات موجود در هر بخشی را با نگاهی دقیق و علمی برطرف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه غیر انقلابی قابل تصور نیست، افزود: حوزه‌ علمیه نمی‌تواند انقلابی نباشد و اصولا حوزه غیر انقلابی، قابل تصور نیست، از این رو باید تلاش کرد که نگاه انقلابی نمود داده شود؛ اینکه عده‌ای اندک با نگاهی غیر انقلابی در جامعه هستند، بحثی جداست.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: افراد بسیاری در بخشهای مختلف، از جمله در نماز جمعه، در بخش تبلیغ و غیره هستند که محصول حوزه‌های علمی بوده و از خدمتگزاران واقعی انقلاب هستند؛ اما می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب بهتر از گذشته هم در این مسیر حرکت کرد./302/831/ب1

ارسال نظرات