۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۸۸۰
وزیر آموزش و پرورش:

اتحاد و انسجام حول محور شهدا نیاز ضروری جامعه است/ توضیح درباره سوءتفاهم حذف درس شهید فهمیده

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: امروز اتحاد، انسجام و همبستگی ملی و دینی حول محور شهدا نیاز ضروری کشور و جامعه اسلامی ما است.
علی اصغر فانی - کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش امروز در سومین روز از کنگره ملی سرداران و 3 هزار شهید استان خراسان شمالی که با محوریت گرامیداشت شهدای دانش‌آموز برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار فرهنگی شهید در کشور داریم، افزود: اکنون هم در بین کارکنان اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بیشترین تعداد ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستند؛ به گونه‌ای که حدود یک سوم کل فرهنگیان کشور ایثارگر هستند.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از 36 هزار دانش‌آموز شهید در کشور داریم، اضافه کرد: شهدا گنجینه ارزشمندی در اختیار ملت ایران هستند و بایستی از این بزرگواران در زمینه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی الگوبرداری شود.

فانی تصریح کرد: امروز اتحاد، انسجام و همبستگی ملی و دینی حول محور شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس نیاز ضروری کشور است، بنابراین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از طریق برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها یک تکلیف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش هم برای تربیت نسلهای جدید کشور تکلیف دارد، ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش برای تربیت نسلی توحیدی، مؤمن، متعهد و مسؤولیت‌پذیر کوشش می‌کند تا بتواند از این طریق آینده نظام اسلامی را تضمین کند.

فانی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای مهم نهاد آموزش و پرورش انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است، اضافه کرد: فرهنگ شامل مجموعه ارزشها، آداب، هنجارها و رفتارها می‌شود که این وزارتخانه از طریق تألیف کتاب، برگزاری مراسم و آیین های مختلف، برپایی اردوهای راهیان نور و غیره سعی در انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی به دانش‌آموزان دارد.

وی با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان الگوهای فراوانی چون شهید فهمیده دارند، ادامه داد: در واقع توفیق هایی که نهاد آموزش و پرورش در برنامه‌های تربیتی کشور دارد به برکت خون همین شهدا است.

فانی با اشاره به اینکه امسال 700 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، اظهار کرد: هر دانش‌آموز پس از حضور در اردوهای راهیان نور به سفیر دفاع مقدس در بین خانواده، محله و مدرسه تبدیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سوءتفاهم ایجاد‌شده در رسانه‌ها مبنی بر حذف درس مربوط به شهید فهمیده از کتب درسی، افزود: حذف این درس از کتابهای درسی صحت ندارد، بلکه به دلیل آنکه برنامه درسی آموزش و پرورش 12 پایه است؛ بر اساس نظر کارشناسان و مؤلفان کتاب، دروس در پایه‌های مختلف جابجا می‌شوند که درس مربوط به شهید فهمیده هم شامل این نوع جابجایی شده است.

گفتنی است، کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی بیست و چهارم مهرماه همزمان با چهارمین سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در بجنورد آغاز شده و تا بیست و هفتم به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

در مدت‌زمان برگزاری این کنگره چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جانفشانی کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات