۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۳۰۰
امام جمعه همدان:

کتاب و کتابخوانی مهجور مانده است/ در عرصه کتابخوانی نیازمند انقلابی دوباره هستیم

امام جمعه همدان گفت: 38 سال پیش در این کشور انقلاب شده است اما هنوز در بسیاری از عرصه های دیگر نیازمند انقلاب هستیم که عرصه کتابخوانی از آن جمله است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان شب گذشته در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان با اشاره به غربت کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: متأسفانه کتاب و کتابخوانی در کشور مهجور مانده است.

وی در ادامه با بیان این که فضای مجازی هم در عدم کتابخوانی مردم تأثیرگذار بوده است، گفت: البته باید گفت در زمانی که خبری از فضای مجازی و وسائل امروزی نبود مردم ارتباطی با کتاب نداشتند.

امام جمعه همدان با اشاره به این مطلب که برگزاری نمایشگاه به تنهایی تأثیری در فرهنگ کتابخوانی مردم ندارد، گفت: باید بتوان با کار دقیق رسانه ای؛ فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در دانشگاه ها کتاب به معنای دقیق مورد مطالعه نیست و دانشجویان فقط فرمول هایی را یاد می گیرند تا مدرکی و نمره ای را از استاد کسب کنند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به این که امروز دانشجویان فقط برای مدرک تحصیل می کنند، افزود: امروز کار به جایی کشیده شده که در خیابان ها مدرک می فروشند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع)، اظهار داشت: پدر و مادر باید فرزندان خود را به کسب علم و دانش مفید ترغیب کنند و تحصیل برای مدرک نشان بی هدف بودن و نگاه مادی به این مسأله است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: پدیده شوم مدرک گرایی در بیشتر عرصه های علمی کشور گریبان گیر شده است و کسی در این زمینه فعالیت درخوری انجام نمی دهد.

وی با اشاره به ظلم غرب در حق مسلمانان به ویژه ایرانیان، ابراز داشت: غرب با چپاول فرهنگی ایران بیشتر کتب مرجع را به غارت برد به گونه ای که در سن پترزبورگ بیش از 400 هزار نسخه خطی ایرانی موجود است.

امام جمعه همدان در پایان خاطرنشان کرد: 38 سال پیش در این کشور انقلاب شده است اما هنوز در بسیاری از عرصه های دیگر نیازمند انقلاب هستیم که عرصه کتاب خوانی از ان جمله است./979/202/ب2

 

ارسال نظرات