۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۹۱۵۴
آیت الله غروی:

عالم باید از آرمان های انقلاب دفاع و با انحرافات مقابله کند

عضوشورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: عالم موفق کسی است که باسواد و متدین بوده و درد دین داشته باشد هم چنین باید انقلابی باشد و به شدت از آرمان‌های نظام دفاع و حمایت کند در هر جا اگر انحرافی می‌بیند آن را محکوم کرده و با افکار نادرست منحرفان به شدت برخورد کند.
آیت الله سبد محمد غروی آیت الله سبد محمد غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه چهارشنبه شب در نشستی با جمعی از اساتید و طلاب مسجد مولاوردیخان قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه عالم در جامعه گفت: کسی که عالم باشد نسبت به معارف دینی شناخت دارد و باید اعتقادات و معارف دینی را به دیگران تعلیم دهد چنین شخصی جایگاه و منزلت بالایی در جامعه دارد.
وی با اشاره به معنای فقیه در شریعت افزود: فقیه کسی است که با احکام فقهی سر و کار دارد و دین شناس و آشنا به احکام الهی است این فقیه وظیفه دارد کسانی را که به امام معصوم دسترسی ندارند و یا امام را ندیده اند آنها را با معارف الهی و اسلامی آشنا کند و آنچه را که مورد نیاز آنها است به آنان تعلیم دهد.

آیت الله غروی در ادامه با اشاره به فرمایش امام موسی کاظم(ع) پیرامون اهمیت عالم در جامعه اظهار کرد: شخص عابد در جامعه فقط درصدد نجات خودش از آسیب‌ها و خطرها است اما فقیه کسی است که هم خود را و هم بندگان خداوند متعال را از دسیسه‌ها و نیرنگ‌های شیاطین حفظ می‌کند این چنین فقیهی در نزد خداوند از هزاران عابد برتر و بالاتر است.
وی در ادامه با بیان این که هر فردی متناسب با موقعیت و جایگاه فردی و اجتماعی خود در جامعه و برای دیگران می‌تواند موثر و تاثیرگزار باشد، ابراز کرد: گاهی یک انسان تحصیل کرده در حوزه می‌تواند با زبان و عمل و رفتار خود موجب شود میلیون‌ها نفر شیعه شوند و به اسلام گرایش پیدا کنند جایگاه عالمان دینی قابل مقایسه با دیگران نیست همان گونه که یک پزشک هدفش سلامت جسم و بدن انسان است عالم متخصص هم پزشک روح و فکر انسان است.

استاد حوزه علمیه  قرار گرفتن در مسیر تبلیغ دین را توفیقی از جانب خداوند متعال دانست و گفت: عالمان باید قدر و منزلت خود را در جامعه بدانند بسیاری از افراد بودند که توقیق تبلیغ در دین را پیدا نکردند این مسیر با وجود ارزشمندی بسیار سنگین است و باید بدانیم که تهاجمات و مشکلات فرهنگی به خصوص دین و اسلام و تشیع را مورد هدف قرار داده است.
طلاب برای تاثیر بیشتر در جامعه باید از همه ظرفیت‌های تبلیغی بهره ببرند

وی در ادامه با اشاره به وظایف طلاب در خصوص امر تبلیغ و دفاع از دین تصریح کرد: طلاب وظیفه دارند خوب درس بخوانند و از ظرفیت‌ها و امکانات تبلیغی که در حوزه‌ها برقرار شده است استفاده کنند در زمان پیش از انقلاب طلاب در نظر عوام از عزت بالا برخوردار نبودند اما در حال حاضر طلاب دارای عزت ویژه هستند که این امر مرهون زحمات حوزه‌های علمیه است که ما باید شکرگزار این نعمت عظیم باشیم.
آیت الله غروی با بیان این که اکنون حکومت و نظام در اختیار روحانیت است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید تلاش کند خود را در امر تبلیغ قوی و پربار کند هم چنین باید روحانیون وابستگی به دنیا نداشته باشند و مسأله تهذیب و خودسازی را در راس امور مهم خود قرار بدهند هم چنین نسبت به مسائل اخلاقی حساسیت لازم را از خود نشان دهند.

وی در پایان گفت: عالم موفق کسی است که باسواد و متدین بوده و درد دین داشته باشد هم چنین باید انقلابی باشد و به شدت از آرمان‌های نظام دفاع و حمایت کند در هر جا اگر انحرافی می‌بیند آن را محکوم کرده و با افکار نادرست منحرفان به شدت برخورد کند./873/پ202/ج1

ارسال نظرات