۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۵۹۴۲۵
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

ضرورت کاهش هزینه‌های زوار امام حسین

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به گرفتن هزینه‌های موجود که برای زوار امام حسین(ع) در نظر گرفته‌ شده، گفت: اگر روزی زیارت امام حسین(ع) متروک شود بر دولتمردان واجب است تا هزینه زوار را متقبل شوند تا زیارت امام حسین(ع) تعطیل نشود.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه، شامگاه پنج شنبه در هیات شهدای گمنام، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: خداوند متعال به زائران امام حسین(ع) مباهات می‎کند و کسانی که برای زیارت اباعبدالحسین(ع) حرکت می‌کنند فرشتگان مقرب و قدرتمند عرش او را همراهی می‌کنند.

وی افزود: خداوند درخصوص شوق و اشتیاق زائران امام حسین(ع) می‌فرماید: به عزت و جلال خودم، احترام به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را بر خود واجب کردم و بهشتی مخصوص برای آنان در نظر گرفتم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی یک سال از عمر او بگذرد و به زیارت سید سالار شهیدان امام حسین(ع) نرود یک سال از عمر او کاسته خواهد شد؛ گاهی 30 سال را ذکر می‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه گرفتن هزینه‌های موجود که برای زوار امام حسین(ع) در نظر گرفته‌اند گفت: اگر روزی زیارت امام حسین(ع) متروک شود بر دولتمردان واجب است تا هزینه زوار را متقبل شوند تا زیارت امام حسین(ع) تعطیل نشود.

وی افزود: امر خدا هرگز نباید تعظیل شود تعطیلی امر خدا سبب فقر و انجام آن موجب گسترش روزی و برکت می‌شود.

این استاد علمیه اظهار داشت: انسان نباید در امر زیارت اگر متحمل سختی شد آن را بازگو کند زیرا چیزی که در زیارت به دست می‌آورد منفعتش بسی بیش از سختی است که انسان در مسیر زیارت متحمل می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید به اینکه شهدا مظهر قدرت هستند، ابراز کرد: به این ترتیب امام حسین(ع) مظهر قدرت در تمام عالم هستی به شمار می‌رود، وجود قدرت سبب افزایش بصیرت و سپس ظهور محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی دولتمردان به زوار اربعین، گفت: متاسفانه برخی از هزینه‌ها برای زوار امام حسین(ع) ایجاد مانع شرکت آنان شده و از این مهم محروم می‌شوند، ما چه حقی داریم آثار و رزق معنوی مردم را سلب کنیم./202/813/ب1

ارسال نظرات