۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۰۶۸۲
آیت الله عالمی:

تحول در فقه باید متناسب با تحول در زندگی بشر باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقایسه شرایط زندگی که بشر نسبت به گذشته دارد قطعا تحولات زیادی رخ داده است، بنابراین تحول در فقه باید متناسب با تحول در زندگی بشر باشد.
آیت الله عالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید حسن عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست تحول در فقه‌آموزی و به راه انداختن رشته‌های تخصصی فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه در مقایسه شرایط زندگی که بشر نسبت به گذشته دارد قطعا تحولاتی زیادی رخ داده است، اظهار داشت: فقه در این شرایط باید جوابگوی نیازهای روز انسان باشد.

وی ادامه داد: تحول در فقه باید متناسب با تحول در زندگی بشر باشد، همچنین فقه باید به چشم‌اندازهای آینده نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از توان و قدرت فقه برای آینده باید بهره جست، زیرا برای حال حاضر و آینده مسائل مختلفی به جود می‌آید که نیازمند پاسخگویی است.

وی در پایان گفت: فقه باید رو به جلو حرکت کند، زیرا خیلی از موضوعات در گذشته مورد بررسی قرار نگرفته است چون وجود نداشته است، به همین منظور عالمان نظرات کارشناسی خود را ارائه ندادند و باید در عصر حاضر بررسی شود./816/202/ب2

ارسال نظرات