۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۱۴۴۹
نماینده خبرگان رهبری:

پیاده‌روی اربعین ظرفیتی برای وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی ظرفیتی مهم و ارزشمند برای همگرایی، وحدت و انسجام امت اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اعزام صدهزار ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: این شور حسینی به یقین با شعور و معرفت مکتب حسینی همراه است که زائران را از هزاران کلیومتر دورتر به بارگاه سیدالشهدا(ع) می کشاند.

وی با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین حسینی ظرفیتی مهم و ارزشمند برای همگرایی، وحدت و انسجام امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: زائران اربعین از کشورهای متعدد و از ادیان و مذاهب مختلف برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت عازم کربلا می شوند که بایستی از این ظرفیت برای وحدت و همگرایی استفاده شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که بیش از 20 میلیون زائر اربعین در امنیت کامل در مراسم اربعین شرکت می کنند، افزود: سردمداران رژیم خودخوانده آل‌سعود بهتر است اصول و ضوابط برگزاری مراسم حج و عمره را از شیعیان بیاموزند و بیش از این بر طبل تفرقه و جنگ‌افروزی در کشورهای اسلامی نکوبند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تهدیدهای گروهک‌ تروریستی داعش در آستانه اربعین حسینی از روی ناچاری و به دنبال شکست‌های متعدد در حلب و موصل است، افزود: داعش به دنبال شکست های اخیرش قطعا به دنبال تلافی خواهد بود، اما با اقتدار ارتش و نیروهای مردمی عراق از انجام هر عملیاتی عاجز هستند.

وی با اشاره به این‌که اربعین حسینی فرصتی برای رسوا کردن چهره اصلی حامیان غربی و عربی داعش در منطقه است، گفت: انتظار می رود زائران اربعین حسینی ضمن احترام به قوانین کشور عراق، از بیان مسائلی که منجر به تفرقه و چنددستگی میان دیگر زوار سیدالشهدا(ع) می شود، پرهیز کنند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که زائران اربعین باید بر اساس ضوابط و مقررات عراق در این همایش عظیم اسلامی و شیعی شرکت کنند، افزود: با پیروزی نهایی جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اضمحلال وهابیت نیز خواهیم بود./302/935/ب1

ارسال نظرات