۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۱۶۲۸
معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

زیارت امام حسین در روز اربعین زنده کردن حماسه عظیم کربلا است

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به ویژگی خاص اربعین، گفت: شما می‌بینید که شیعیان در کربلا بیشتر از آنکه به زیارت عاشورا روی بیاورند با حضور فعال‌تر خود زیارت اربعین را گرامی می‌دارند، این نشان دهنده آن است که راه امام حسین(ع) فراموش شدنی نیست، بر این اساس زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین جایگاه ویژه دارند.
حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی‌فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد اسماعیل بهشتی‌فرد، معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین عصر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به اهمیت اربعین شهادت امام حسین(ع)، گفت: اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت از جمله مناسبت‌های مذهبی و ارزشمندی است که پاسداشت آن عرصه و زمینه خوبی را برای تبلیغ پیام‌های ارزنده عاشورا و معرفی راه و مرام اهل بیت عصمت و طهارت فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه زیارت اربعین امام حسین(ع)، افزود: فلسفه زیارت امام حسین(ع) در حقیقت زنده نگه داشتن حماسه باشکوه امام برای رهایی امت اسلام و دادن خط به آزادگان جهان است که پس از گذشتن چهل روز از فاجعه کربلا این مصیبت عظیم دوباره شعله‌ور می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین زیارت اربعین را در اعتقادات شیعیان یکی از پنج علامت مؤمن دانست و اظهار کرد: این در حالی است که زیارت عاشورا با همه اهمیت آن از نشانه‌های مومن به شمار نیامده است شاید به این علت باشد که زیارت عاشورا درست در روز وقوع چنین فاجعه‌ای وارد شده است و اوج عزاداری های شیعیان است اما به این دلیل که اربعین چهل روز می گذرد و ممکن است احساسات مردم به نوعی فروکش کرده باشد دوباره جرقه‌ای زده می‌شود که حرکت امام زنده بماند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی خاص اربعین، ابراز کرد: شما می‌بینید که شیعیان در کربلا بیشتر از آنکه به زیارت عاشورا روی بیاورند با حضور فعال‌تر خود زیارت اربعین را گرامی می‌دارند، این نشان دهنده آن است که راه امام حسین(ع) فراموش شدنی نیست، بر این اساس زیارت امام حسین(ع) و زیارت اربعین جایگاه ویژه دارند.

حجت الاسلام بهشتی‌فرد در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) تصریح کرد: اگر چه هر کدام از پیامبران و امامان بر گردن ما حقوقی دارند و ما وظیفه داریم آنها را زیارت کنیم و پس از وفات و شهادت به مزارشان مشرف شویم، اما امام حسین(ع) حساب ویژه ای دارد چون امتحان فوق العاده ای را تحمل کرده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه افزود: امام شخصیتی بود که تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت با خداوند سودا کرد، ثارالله لقب گرفت و همه فرشتگان به ویژه سفیران آسمانی را به دنبال خود کشانید، امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند هر کس با داشتن امکانات قبر امام حسین(ع) را زیارت نکند دین و ایمان او به نسبت افراد ممتاز ناقص است و چنانچه اهل بهشت(ع) هم باشد جایگاهش پایین‌تر است.

زیارت امام حسین برای مسلمانان یک واجب مؤکد است

حجت الاسلام بهشتی‌فرد در ادامه با با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) برای تمام مسلمانان یک واجب تاکیدی است گفت: زائران حسینی به دلیل زیارت امام حسین(ع) آن چنان امتیازی پیدا می‌کنند که شاخص اهل بهشت می‌شوند و افراد جامانده از زیارت کربلا احساس حقارت کرده و با خود می‌گویند ای کاش ما هم زائر امام حسین(ع) بودیم و به چنین کرامات و امتیازات خاص نائل می‌شدیم.

وی در پایان گفت : با توجه به اوصاف و فضائل امام حسین(ع) و نهضت کربلا، شیوه شهادت امام در روز عاشورا و امتحانات و ایثارگری‌های آن حضرت، جایگاه زائر و پاداش زیارت آن امام بزرگوار استثنایی و فوق العاده توصیف و تاکید شده است که زیارت آن امام شهید را فراموش نکنید به ویژه اینکه در ایام خاصی مانند اربعین بر زیارت آن حضرت تاکید بیشتری شده است./873/202/ب2

ارسال نظرات