۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۱۸۸۷

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به زوار اربعین/ وحدت اسلامی رعایت شود

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی گفت: با توجه به شرایط جهان اسلام وحدت حتما باید رعایت شده و به مقدسات دیگران نباید بدگویی کرد به ویژه در اجتماع اربعین رعایت این نکته مهم تر است.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امشب در برنامه زنده گفت وگوی 21 شبکه رادیویی معارف با موضوع زیارت با معرفت اربعین گفت: درود می فرستم به زائران اربعین مرتب در قنوت های نماز برایشان دعا می کنم که محفوظ باشند، سالم بروند و سالم برگردند.

و افزود: این سفر یک سفر تاریخی است و در قدیم چنین سفری وجود نداشت، بنده وقتی در نجف بودم و سفر کربلا می رفتیم شاید مجموعا صد یا دویست نفر بودند نه این که بیست میلیون نفر باشند، امروز موجی پیدا شده که هیچکس برای آن فعالیتی نکرده و خود جوش بوده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اجتماع عظیم اربعین نشانه عظمت امام حسین(ع) و کربلا است، اظهار داشت: حضرت زینب(س) به امام سجاد(ع) بشارت داد که روزی در اینجا پرچمی نصب می شود و از عالم به سوی این پرچم می آیند که چنین چیزی امروز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اگر در زیارتنامه ها دقت کنیم تمام وظایف زوار در زیارت نامه ها آمده است، در زیارت عاشورا سجده ای وجود دارد که می گوییم خدایا قدم ما را در مسیر امام حسین(ع) و اصحاب ایشان ثابت قدم بدار که خون خود را در راه حضرت دادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که زیارت اربعین بهترین فرصت برای تهذیب نفس و اخلاق است، ابراز داشت: باید رذائل را از خود دور کنیم و فضائل را پرورش دهیم، قلب و روح را باید با آب توبه از آثار گناه شست وشو داده شود.

وی عنوان کرد: زائران در این راهی که می روند باید استفاده و استغفار کنند و صلوات بفرستند، وقتی زائران باز می گردند به سبب توبه از گناهان و پاکی از رذائل باید آدم تازه ای شده باشند، باید نهایت استفاده را انجام داد و توجه داشت که همیشه این نعمت نصیب انسان نمی شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: زائران باید مراقب یکدیگر باشند و هوای افراد ضعیف تر را داشته باشند، برادران و خواهرانی که در کربلا حضور پیدا می کنند با توجه به ازدحام بسیار باید سلام مختصری کرده و جا را برای دیگران خالی کنند که با این کار هم زیارت کرده و هم به زیارت دیگر زوا کمک می کنند، این که بخواهند به ضریح بچسبند و طولانی مدت بمانند کار درستی در این شرایط نیست.

وی اضافه کرد: سفر مشکلاتی دارد که باید با مشکلات سفر بسازند، ما برای زوار دعا می کنیم و امیدواریم که آن ها برای ما دعا کنند؛ با توجه به شرایط جهان اسلام وحدت حتما باید رعایت شده و به مقدسات دیگران نباید بدگویی کرد به ویژه در اجتماع اربعین رعایت این نکته مهم تر است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات