۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۲۵۸۴
استاد حوزه علمیه:

اربعین حسینی زمینه ساز ظهور مصلح جهانی است

استاد حوزه علمیه گفت: زائر اربعین چه‎بداند و چه‎نداند هم اینکه زمینه ظهور مصلح جهانی را آماده سازی می‌کند خود او جزء مصلحان و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند چون دین خدا را یاری می‌کند.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در حسینیه یالثارات الحسین(ع) کربلای معلی، گفت: زیارت اثر فردی و اجتماعی زیادی بر زائر دارد؛ زائر امام حسین(ع) با هر قدمی که بر می‌دارند مورد مغفرت الهی قرار گرفته و گناهان او بخشیده می‌شود و مورد تقدیس قرار می‌گیرد.

شجاعی بیان داشت: انسان در هنگام قرائت زیارت عاشورا از خداوند متعال نه تنها درخواست امور مادی نمی‌کند بلکه آروزها و درخواست‌های او مربوط به بخش فوق عقلانی و از جنس محمد و آل محمد است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در هنگام قرائت زیارت عاشورا باید خود حضرت را طلب کند تا همانند ایشان شود، ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) برای زائر امام حسین(ع) به درگاه حضرت احدیت استغفار می‌کند و این دعا دعایی مسجاب است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دین به واسطه اجتماعات و عزادرای‌ها حفظ می‌شود، گفت: امام حسین(ع) فرمودند هرکس به مجلس ما بیاید، نخست عقایدش را یاد می‌گیرد، اخلاق نیکو کسب می‌کند، مردم با حلال و حرام الهی آشنا می‌شوند و آخر اینکه دوستان خوبی پیدا می‌کند؛ برای هر دوستی شفاعتی است پس به هر اندازه که می‌توانید دوست کسب کنید و این امر با وسعت نظر امکان پذیر است.

شجاعی درباره اینکه اهل بیت(ع) راه را برای دوستی ما با خود باز گذاشته‌اند، تصریح کرد: شخص زمانی که در حرم امام حسین(ع) به مقام مصلح منتجب می‌رسد رسالت بر عهده او وارد می‌شود، در جریان پیاده‌روی اربعین شور و عشقی که در وجود زائران حسینی است همه و همه با مدیریت خداوند صورت می‌پذیرد.

وی گفت: زائر اربعین چهبداند و چهنداند هم اینکه زمینه ظهور مصلح جهانی را آماده سازی می‌کند خود او جزء مصلحان و مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند چون دین خدا را یاری می‌کند./813/پ202/ج1

ارسال نظرات