۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۸۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

ستاد پیامبر اعظم ظرفیت مناسبی برای جریان‌سازی فرهنگی و تقویت وحدت در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل ستاد پیامبر اعظم(ص) در استان، گفت: تشکیل این ستاد فرصت و ظرفیت مناسبی برای جریان‌سازی فرهنگی و تقویت وحدت و همدلی در جامعه است.
فرخنده - نشست هماهنگی مراسم زیارت ازبعید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی مراسم قرائت زیارت از بعید که با حضور اعضای این کمیته برگزار شد، با قدردانی از تشکیل ستاد پیامبر اعظم(ص) در استان، اظهار کرد: تشکیل ستاد پیامبر اعظم (ص) فرصت بسیار خوبی برای جریان سازی فرهنگی است.

وی افزود: تشکیل ستاد پیامبر اعظم (س) علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای جریان سازی فرهنگی است در وحدت و همدلی جامعه هم تأثیر بسزایی خواهد داشت.

فرخنده با بیان اینکه همه ما باید برنامه‌ای برای خودشناسی و خودسازی داشته باشیم، تصریح کرد: ما باید ظرف زمان خود را شناخته و حساسیت خود نسبت به توطئه‌های دشمنان را حفظ کنیم؛ زیرا تلاش استکبار بر نفی اسلام است.

وی ادامه داد: گاهی انسان درگیر مسائل کاری شده و از خویشتن غفلت پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو ما باید برنامه‌ای برای خودشناسی و خودسازی داشته باشیم؛ زیرا که اگر توانستیم خود را مدیریت کنیم توان مدیریت و نفوذ در دل و جان دیگران را هم پیدا خواهیم کرد.

فرخنده در ادامه موفق‌ترین مبلغ تاریخ که پیامش فراگیر، ماندگار و جلوتر از زمان خود بود را پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: اگر در امر تبلیغ راه و رسم پیامبر را برویم موفق خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه تأکید کرد: همه باید تلاش کنند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، تبلیغات محیطی و حضور در مراسم قرائت زیارت از بعید فضایی معنوی را در استان فراهم کنند.

وی اطلاع‌رسانی مراسم زیارت از بعید، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، قرائت زیارت از بعید در ادارات، اعزام روحانیان به روستاها، اطلاع‌رسانی مراسم محوری به عموم، تبیین سیره نبوی در برنامه‌های فرهنگی عقیدتی و سیاسی، ارسال پیامک و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع سیره پیامبر اکرم (ص) را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) ذکر کرد.

فرخنده همچنین محل برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید در بجنورد را حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) اعلام و خاطرنشان کرد: این مراسم بر اساس جدول زمان‌بندی در دیگر شهرستان‌های استان هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت رسول از بعید، زیارتی وارده در مفاتیح‌الجنان است که در سالروز رحلت حضرت محمد (ص) در مساجد، تکایا و زیارتگاه‌ها قرائت می‌شود، افزود: مراسم قرائت زیارت از بعید با هدایت و مدیریت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان اعزامی برای برگزاری مراسم‌های سوگواری دهه پایانی ماه صفر و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، در مساجد استان برگزار می‌شود.

فرخنده گفت: دوشنبه، هشتم آذر، مصادف با بیست و هشتم صفر و سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) مراسم زیارت از بعید با قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول اکرم (ص) در مساجد، مصلاها و دیگر اماکن مقدس شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: زیارت از بعید حضرت محمد (ص) در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی بعد از نماز مغرب و عشاء بیست و هشتم صفر در محل شبستان فاطمه الزهرا (س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) و مسجد انقلاب بجنورد قرائت می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات