۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۶۲۸۵۴
از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی صورت گرفت؛

آغاز طرح «همسفران خورشید در مشهد»

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح همسفران خورشید در مشهد در راستای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر برای سومین سال متوالی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با هدف امدادرسانی در مشهد آغاز شد.
همسفران خورشید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طرح «همسفران خورشید در مشهد»  برای سومین سال متوالی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با هدف امدادرسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر ظهر امروز دوم آذر درمشهد آغاز شد.

حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درباره این طرح گفت: طرح همسفران خورشید در راستای خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا(ع) که در ایام شهادت این  حضرت در دهه آخر صفر به مشهد می آیند به مدت هشت روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان در کنار سایر دستگاههای خدمت رسان به زائران پیاده به دلیل اینکه این نهاد مردمی و با ظرفیتهای انسانی اعضا که همان امدادگران هستند این طرح را برگزار می کند.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: 76 پایگاه سیار امداد رسانی در گستره استان با تعداد هزار و 176 نفر و با کمک امدادگران 9 استان مجاور مشغول به فعالیت به صورت شبانه روزی در این ایام می شوند.

وی با بیان اینکه این امدادگران با حضوردر میقات الرضاهای مسیر زائرین پیاده که توسط جمعیت خدمتگزاران آماده شده است به این زائرین خدمت رسانی می کنند که این خدمات از منظر تأمین نیازهای توان یابی مجدد و ماساژ درمانی و ترمیم عضلات را شامل می شود.

راه اندازی خیمه های نماز

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: شروع این طرح از امروز دوم آذر آغاز می شود و از طرفی علاوه بر خدمات درمانی، تأمین نیازهای فکری و فرهنگی زائرین نیز از جمله دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان است.

وی ادامه داد: راه اندازی خیمه های نماز و اقامه نماز جماعت و مشاوره های دینی از جمله دیگر برنامه هایی است که در76 پایگاه سیار و 25 پایگاه ثابت از سوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به زائرین پیاده ارائه می شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در 25 پایگاه ثابت هم امکان استراحت به صورت شبانه روزی و هم ارایه امکانات فرهنگی در قالب برپایی خیمه های نماز پیش بینی شده است.

افزایش 20 درصدی ارائه امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان به زائرین پیاده

اسماعیل بهمن آبادی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درباره طرح همسفران خورشید گفت: در اجرای این طرح 64 دستگاه آمبولانس، 17 دستگاه ست نجات تخصصی و 17 دستگاه خودرو کمک دار سنگین برای امداد رسانی به زائران در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در این راستا 24 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی از 9 استان کشور به خراسان رضوی اعزام شده است، تصریح کرد: گروهی از زائران پیاده از سه روز پیش وارد این استان شده اند که از سوی شعب هلال احمر شهرستانهای استان امداد رسانی به آنان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 276 هزار زائر پیاده در مسیر مشهد از سوی هلال احمر امداد رسانی شدند، گفت: پیش بینی می شود امسال این تعداد با 20 درصد افزایش به 300 تا 320 هزار زائر پیاده افزایش یابد./934/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات