۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۶۴۷۰۱
امیر دریادار سیاری در رزمایش عاشقان ولایت:

اصحاب رسانه با انعکاس قدرت نظامی و دفاعی کشور نقش بازدارندگی دارند

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه اصحاب رسانه با انعکاس قدرت نظامی و دفاعی کشور نقش بازدارندگی درمنطقه‌ و فرامنطقه‌ خواهد داشت، گفت: بازدارندگی به معنای آن است که ما آنچنان قدرت دفاعی و نظامی بالایی داشته باشیم که دشمن تصور و اجازه تجاوز به منابع، منافع و مرزهای کشور را به خود ندهد.
سیاری رزمایش ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، امروز در آئین بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت فرارسیدن 15 آذر همزمان با سقوط هواپیمای سی130 نیروی هوایی ارتش ایران، با عنوان رزمایش عاشقان ولایت بر مزار آن شهدا برگزار شد، گفت: حضرت آقا فرمودند: زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: در جای دیگر می‌فرمایند: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است؛ امروز همه دستاوردهایی که ما به دست آورده‌ایم به پاس خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده معزز آنان است.

سیاری با بیان اینکه شعار انقلاب "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نخستین چیزی است که ما امروز به برکت خون شهدا داریم زیرا دشمنان از همان ابتدای انقلاب درصدد نابودی این سه سر فصل بودند، بیان داشت: دشمنان ایران با رشد و صدور انقلاب به شدت مخالفت می‌کردند و با نقشه‌هایی که می‌کشیدند درصدد حذف استقلال کشور بودند آنان حتی نمی‌خواستند در کشور ایران جمهوری اسلامی برقرار باشد، به همین سبب با ایجاد ناامنی و ترور خواهان نابودی انقلاب بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در ادامه با بیان اینکه هدف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی نابودی انقلاب بود، بیان داشت: جنگ تحمیلی به برکت رهبری امام راحل و 40 هزار شهید و دوبرابر این رقم جانباز و آزاده به پیروزی رسید و انقلاب باقی ماند.

وی با اشاره به جایگاه جهانی کشور، گفت: جایگاه کشور بر اساس قدرت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و دفاعی مشخص می‌شود، ما باید این مولفه‌ها را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم. امروز کشور ایران با موضع گیری‌های مستحکم رهبر معظم انقلاب دارای جایگاه قدرتمند سیاسی تراز جهانی است.

سیاری با اشاره به دیگر جایگاه‌ها، عنوان کرد: قبل از انقلاب، کشور ما محل خوشگذرانی و تفریح دیگر کشورها بود در حالی که امروز چنین نیست، در زمینه اقتصادی همه منابع کشور در اختیار دیگران بود و آنان تصمیم می‌گرفتند که چگونه مصرف شود، امروز در زمینه نظامی و دفاعی ایران بسیار مقتدر است و این امر سبب شد که کشورهای غربی و اروپایی پای میز 1+5 حاضر شوند در حالی که در گذشته نیروی نظامی کشور در حلقه ناتو قرار داشت و با دستور و تصمیم آنان نیروی نظامی ما حرکت می‌کرد، درحالی که امروز نیروی نظامی ایران مقتدرانه جایگاه خودش را در دنیا تعریف کرده و این به برکت خون شهدا و مردم همیشه در صحنه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به امنیت کشور، اظهار داشت: امروز کشور ایران در میان همه ناامنی‌هایی که در منطقه حاکم است در امنیت کامل قرار دارد و مردم طی روز با آرامش و آسایش به فعالیت‌های خود مشغول هستند.

وی افزود: همه آبادانی‌ها براساس امنیت بوجود می‌آید، امروز شهدای مدافع حرم با حضور در عمق استراتژیک کشور حضور یافتند و امنیت را برقرار کردند تا دیگر نخواهند در کشور برای کسب امنیت با دشمن مبارزه کنند.

سیاری در ادامه با تاکید به اینکه ما باید نیروی نظامی قوی داشته باشیم تا بتوانیم با تهدید بیرونی و ایجاد امنیت داخلی تلاش کنیم، ابراز کرد: امروز امنیت منافع اقتصادی کشور در دوردست‌ترین آب‌های آزاد صورت می‌پذیرد، نیروی مسلح و مردم قهرمان همیشه در صحنه این امنیت را ایجاد می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه کشوری می‌تواند در قدرت دفاعی و نظامی موفق عمل کند که توان بازدارندگی داشته باشد و بتواند این مهم را به معرض نمایش بگذارد، گفت: بازدارندگی به معنای آن است که ما آنچنان قدرت دفاعی و نظامی بالایی داشته باشیم که دشمن تصور و اجازه تجاوز به منابع، منافع و مرزهای کشور را به خود ندهد.

سیاری اضافه کرد: دو قشر در ایجاد بازدارندگی و طمع دشمن میسر هستند نخست نیروی مسلح که با رزمایش، تمرین، ساخت تسلیحات جدید و بروز توانایی دفاعی را بالا ببرند و دیگر اینکه اصحاب رسانه با انعکاس این بازدارندگی نقش مهمی در نشان دادن  قدرت نظامی کشور در منطقه‌ و فرامنطقه‌ خواهد داشت./201/813/ب1

ارسال نظرات