۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۰۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

واقفان در زمینه تربیت و اعزام عالم به سراسر دنیا وقف کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه امروز برای توسعه و گسترش اسلام در دنیا تربیت عالم، نیازی ضروری است، گفت: واقفان باید در این عرصه وقف کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم شامگاه شنبه 13 آذر در مراسم رونمایی از کتاب واقفان دارالخلافه که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف گفت: خداوند وقف را طوری طراحی کرده که فقیر و غنی در آن شرکت داشته باشند.

وی افزود: قرآن از انسان سعی و تلاش بر اساس نیت خالص را خواسته است، بنابراین در وقف‌های خود نیت‌های بزرگ کنید تنگ‌نظری در وقف اشتباه است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه وقف حد و مرز ندارد، عنوان کرد: در نماز ما برای همه دعا می‌کنیم به جمع سلام می‌دهیم، در وقف نیز با نگاه انسانی به همه اقشار جامعه فکر کنیم مبادا هنگام نیت وقف خودخواهانه عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به رحمت خداوند نسبت به همه بندگان در دنیا، اظهار داشت: خداوند در دنیا حتی به کافران نیز روزی می‌دهد، چرا که اینجا نمی‌شود بین انسان‌ها حد و مرز مشخص کرد، برخی بدون رفتن به حوزه و دانشگاه طوری زندگی می کنند که رحم خداوند را برای سایرین طلب می‌کنند.

وی افزود: اینکه انسان نیکی‌های خود را بدون باقی گذاشتن از نام و نشان انجام دهد بسیار اهمیت دارد چرا که خداوند نسبت به نیت بندگان خود غیرت داشته و خالص برای او بودن را دوست دارد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اهمیت برکت در وقف، بیان داشت: وقف بسیاری از واقفان براساس نیاز جامعه نیست، واقفان با علمای بزرگ و مجتهدان مشورت کنند که وقف‌های پربرکتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: امروز برای توسعه و گسترش اسلام در دنیا تربیت عالم نیازی ضروری است، دنیا نیاز به رهبر و قانونی دارد که دست‌خوش هوا و هوس یا تغییر نشود، رهبر آن حضرت ولی‌عصر(عج) و قانونش قرآن است، علما باید مردم را به این دو دعوت کنند، بنابراین واقفان در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت هجرت طلاب در تبلیغ دین، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید برای آگاهی‌بخشی و خدمت به مردم هجرت کنند کسانی که هجرت نکنند بر اساس آیات قرآن خداوند آنها را دوست ندارد، باید برای نسل جدید کسانی تفسیر قرآن بیان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه واقفان باید برای وقف خود از خداوند طلب اخلاص کنند، اظهار داشت: امروز نسل جدید به شدت در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد انواع و اقسام شبهات به دین وارد می‌شود، طلاب باید پاسخگو باشند و واقفان در این امر طلاب را یاری کنند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه شهوت و غفلت منجر به فحشا و فساد می‌شود، ابراز کرد: درمان شهوت ازدواج و درمان غفلت اقامه نماز است، باید سیستم آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما تغییر کند، واقفان در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از واقفان ما متدین هستند اما در وقف باید عاقلانه و مخلصانه رفتار کنند./807/201/ب2

 

ارسال نظرات