۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۳۸۳
ساداتی نژاد:

روز دانشجو روز استکبارستیزی و خودباوری نخبگان ایران است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ۱۶ آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.
سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: 16 آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است. رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) سلام و درود پروردگار بر جوانانی که با سرخی خونشان سنگفرش جان دانشگاه را گلگون ساختند و برای بازماندگان، راه سرخی از خاک به افلاک به یادگار گذاردند.

این پیام تصریح می‌کند: 16 آذر 1332 روزی است که با مقاومت دانشجویان در برابر سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران اسلامی و شهادت آنها، فریاد خودآگاهی و خودباوری ملت ایران از گلوگاه دانشگاه به گوش استعمارگران و مستکبران جهان رسید و به آنان فهماند که دانشجوی مسلمان ایرانی همواره هوشیار و در صحنه است و می خواهد در خدمت دین و سعادت ملت و میهن خویش باشد و دشمنان این مکتب و انقلاب در برابر این قشر فرهیخته و آگاه که تابع ولی فقیه و رهبر خود هستند چاره‌ای جز عقب نشینی نخواهند داشت.

در بخش دیگری از پیام ساداتی‌نژاد آمده است: امروز هم جوانان و دانشجویان ما باید مثل همیشه، در صف مقدم دفاع از نظام و انقلاب باشند. در شرایط کنونی جنگ اقتصادی به محور اصلی برخورد غرب با جمهوری اسلامی تبدیل شده است و بهترین راه دفاع در برابر این تهاجم دشمن به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است.

این پیام همچنین عنوان می‌کند: در این راستا دانشجویان و نخبگان این مرز و بوم به ویژه جوانان خطه شهیدپرور کاشان و آران و بیدگل به سه شکل می توانند در پاسخ به ندای رهبرشان لبیک گویند، تشریح و تبیین اقتصاد مقاومتی و مطالبه از مسئولان و تبدیل آن به مطالبه کل جامعه، ورود مستقیم قشر جوان تحصیل کرده به عرصه های کار و تولید اقتصادی، اهتمام نسل جوان فرهیخته و دوستدار ایران و انقلاب بر استفاده و حمایت از تولیدات داخل کشور.

در خاتمه پیام فوق تصریح شده است: جا دارد با خداوند منان عهد و پیمان ببندیم در این خط مقدس که با خون شهدای دانشجو و اساتید روشنفکر مسلمان در 16 آذر 32 و دیگر صحنه های انقلاب و دفاع مقدس و با خون شهدای هسته ای کشور متبرک شده است، پاسداری لایق برای ارزش‌های اسلامی - انقلابی باشیم و در راه اعتلای این سرزمین و مکتب بکوشیم، تا زمانی که صاحب همه دانش‌ها و ولی همه انسان‌ها حضوری دوباره یابد. اینجانب فرا رسیدن روز دانشجو، روز بصیرت و دانش اندوزی و روز مقاومت در برابر استعمار و خودکامگی و عقب ماندگی را به همه دانشگاهیان عزیز ایران اسلامی بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های کاشان و آران و بیدگل تبریک و تهنیت می گویم./836/د102/ل

ارسال نظرات