۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۰۵۹
سردار قاسمی:

جامعه اسلامی بی تفاوت به مانور بزرگ اربعین نباشد

سردار قاسمی با بیان این که 30 میلیون زائر در پیاده روی اربعین روی زمین بین الحرمین، مانور بزرگ میدانی ایجاد کردند، گفت: جامعه نباید نسبت به این پدیده بی تفاوت باشد.
سعید قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار سعید قاسمی، فرمانده سال های دفاع مقدس، عصر امروز در همایش کشوری بسیج مهندسین عمران و فرماندهان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که ما نمی دانیم امروز چه اتفاقی درباره اربعین در حال وقوع است، گفت: امام در زمان جنگ همواره تاکید داشتند که از فتح منطقه ای خرسند و یا از شکست در عملیاتی ناراحت باشید چرا که هدف ما از این بیان فراتر و والاتر است. 

وی ادامه داد: تمامی شهدای پیرو خط امام که برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا علمداری کردند بصیرت داشتند و همواره بیانشان مبننی بر آن بود که ما کربلا را برای خودمان طلب نمی کنیم بلکه متعلق به نسل های آینده است و امروز می بینیم آنان چه اندازه بصیرت داشته اند. 

فرمانده سال های دفاع مقدس افزود: امروز کجای دنیا را داریم که عده ای سه روز مهمان خانه ای باشند و در روز سوم در حال رفتن از صاحبخانه درباره چشم نابینا و زخمی پدر خانواده سوال کنند و پسر بگوید این ها را شما در جنگ با ایران زدید اما به پدرم نگویید چراکه او گفته به زوار حسین حق ندارید چیزی در این خصوص بیان کنید. 

سردار قاسمی با بیان این که اگر امروز یک واحد برای زائران حسین خرج شود تا سال آینده ده برابر می شود، خاطر نشان کرد: این حقیقتی است که همه به آن رسیده اند و هر کس در زندگی و بیان عراقی ها عمیق تر شود، می تواند این را به خوبی درک کرده و بفهمد. 

وی یادآور شد: 30 میلیون زائر با یکدیگر در راهپیمایی اربعین حسینی روی زمین بین الحرمین، حداقل 5 روز اعتکاف و به عبارت واقع مانور بزرگ میدانی ایجاد کردند، حال آیا شما می توانید به عنوان جامعه شیعه نسبت به این پدیده بی تفاوت باشید؟ 

فرمانده سال های دفاع مقدس با بیان این که سال گذشته در موقفی با همکاری عتبه در 35 روز 8 سوله هزار متری زده شد که صد هزار زائر در آنجا اسکان پیدا کردند، گفت: به واقع جهان اسلامی که بناست تا در مکه با 3 میلیون زائر اتفاق بیافتد، امروز در کربلای معلی با 30 میلیون زائر شکل گرفته است. 

سردار قاسمی با بیان این که پدیده داعش چیزی نیست که یک شبه شکل گزفته باشد، تصریح کرد: به واقع همه مدل های فکری از جمله داعش مهندسی معکوس شده است؛ بنابراین نمی توان به جریان عظیم اربعین که شما در آن با اهالی بنگال، مالزی و هند در یک مسیر می روید ساده نگریست و این حرکت  و جریان پیامی را در خود دارد. 

وی با بیان این که ما نسبت به 90 کیلومتر بین الحرمین برنامه داریم، بیان کرد: این محدوده همان منطقه ای است که شما ایرانی ها باید برای آن برنامه بریزید و جزییات اجرایی همچون فعالیت های عمرانی را در آنجا اجرایی و پیاده سازی کنید، بی شک نمی شود ساکت نشست و باید ما ایرانی ها با هم یک اتفاق بزرگ را در این مسیر نورانی رقم بزنیم. 

فرمانده سال های دفاع مقدس با بیان این که در این 90 کیلومتر 30 استان با اتحاد یکدیگر و همت هم بر اساس جزییات برنامه ریزی شده و هدفمند می توانند اقدامات بزرگی را ترتیب دهند، یادآور شد: بر اساس روایت در آخر الزمان حضرت ولی عصر(عج) آمده که نماز می خوانند و طول صف تا کربلا می رسد بنابراین امروز باید همه متحد باشند و این یک بحث مهم عظیم اربعینی است. 

سردار قاسمی با بیان این که امروز برخی مسؤولان نسبت به اتفاقات کشور همچون اربعین، 460 شهید و هفت هزار مسلمان آزاده در منا، گردشگری های خارجی و بسیاری از اتفاقات درونی کشور بی تفاوتند، اظهار کرد: متاسفانه امروز نامزد های نفوذی مدعی می شوند برای هر رفتاری از رهبری دست خط داریم و ما نیز از جنس شما حزب اللهی ها هستیم. 

وی با بیان این که قطار ما از کربلا و فلسطین نه تایلند عبور می کند، یادآور شد: در بدترین و ضعیف ترین شرایط با امضای این قرار داد به نام برجام 20 سال مسیر انقلاب را به عقب انداختید و با این وضع پایان دوره همچون پایان نهضت آزادی با خون و خونریزی همراه است. 

فرمانده سال های دفاع مقدس با بیان این که در این راستا همه باید روشنگری کنند و دست از آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به ملت برندارند، گفت: آنانی که توان دارند باید در حلب برای دفاع از حرم بجنگند و دیگران پرچم را بالا نگاه دارند تا ان شاء الله به نصرت رسید./201/864/ب1

ارسال نظرات