۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۸۷۰
رییس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی خبر داد؛

آبان ماه 96 کنگره شهید مصطفی خمینی برگزار می‌شود

حجت الاسلام روحانی گفت: امید است که در اول آبان‌ماه 96 که همزمان با شهادت مصطفی خمینی است کنگره‌ای به نام وی نیز برپا شود تا شخصیتش به خوبی ترسیم شود.
حجت الاسلام حمید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت شهید مصطفی خمینی که در پژهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه آیت الله مصطفی خمینی از نظر علمی در عصر خود بی‌مانند و فروتنی وی نمونه بود اظهار داشت: با وجود آنکه این شخصیت فرزند رهبر انقلاب بود هیچگاه رفتار آقازاده‌ای از خود نشان نمی‌داد، ساده‌زیستی وی تا حدی بود که در زمان تبعید به ترکیه در نامه‌ای به مادرش اعلام کرد که چه میزان بدهی به چه اشخاصی دارد.

وی ادامه داد: آیت الله مصطفی خمینی آگاهی لازم نسبت به مسائل روز را داشت و به درستی اتفاقات را دنبال می‌کرد، در مورد احزاب از اطلاعات کافی برخوردار بود، اما در بخش علمی حق وی به خوبی ادا نشد و در جامعه در مورد شخصیت وی آگاه‌سازی لازم صورت نگرفت.

رییس بنیاد تاریخ پژوهشی تاکید کرد: بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی به دنبال حرکت جدی در جهت آگاه‌سازی شخصیت وی است و به همین منظور حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد نیز رسالت همکاری با ما را به سرانجام رساند.

رییس دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: امید است که در اول آبان‌ماه 96 که همزمان با شهادت آيت‌الله مصطفی خمینی است کنگره‌ای به نام وی نیز برپا شود تا شخصیتش به خوبی ترسیم شود.

حجت الاسلام روحانی افزود: در مورد شهادت آیت الله مصطفی خمینی چندین نشانه وجود دارد که اثبات می‌کند وی شهید شد. ابتدا یک ماه قبل از شهادتش دو نفر از سوی ایران به ملاقاتش می‌روند و به وی خبر می‌دهند که در ایران علی امینی بر روی کار می‌آید و فضای باز سیاسی در داخل ایجاد می‌شود، همچنین در طی این جریان شما هم کشته می‌شوید.

وی با اشاره به ماجرای دوم برای سندیت شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی گفت: در شب حادثه میهمانانی نامعلوم به ملاقات وی رفته‌اند، صبح این ملاقات مصطفی خمینی به شهادت رسید که پس از رساندن به بیمارستان پزشک معالج اعلام می‌کند که وی مسموم شده است.

رییس بنیاد تاریخ پژوهشی در پایان ابراز داشت: وقتی از امام راحل در مورد شهادت فرزندشان پرسیدند ایشان نیز فرمودند که مصطفی در شب حادثه از پیش بنده رفت ولی همان شب میهمانان مجهولی به دیدار او رفتند که پس از آن فرزندم از دنیا رفت، نکته جالب این است که پزشک مصطفی خمینی بعد از چند روز تحت فشار حکومت عراق از مسموم شدن وی امتناع می‌کند./202/816/ب1

ارسال نظرات