۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۷۷۵۱
کارشناس مذهبی:

اخلاق اسلامی در جامعه سبب افزایش اتحاد می شود

کارشناس مذهبی گفت: اگر اخلاق اسلامی و الهی، همچنین انسانی در جوامع دینی رونق یابد رفتار انسان ها نیز نسبت به یکدیگر درست شده و اتحادشان افزایش می یابد.
حجت الاسلام داود چمانی 

حجت الاسلام داود چمانی کارشناس مذهبی و امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراستان مرکزی، پیرامون فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: اگر اخلاق اسلامی و الهی، همچنین انسانی در جوامع دینی رونق یابد رفتار انسان ها نسبت به یکدیگر درست شده و اتحادشان افزایش می یابد.  

وی افزود: اگر خلق و خوی افراد براساس آموزه های دینی تنظیم و بر مدار آموزه های قرآن ترسیم شود قطعا افراد جامعه و مجموعه خانواده هایی که در آن زندگی می کنند سلامتشان حفظ خواهد شد.  

کارشناس مذهبی ابراز کرد: اگر بخواهیم ویژگی های پیامبر اسلام (ص) را بیان کنیم قرآن کریم بهترین معرف آن حضرت هستند و از جمله القاب ایشان می توان به خاتم انبیا، دلسوز نسبت به مومنان و شدید نسبت به کفار و در یک کلمه دارای خلق و خوی نیکو و اخلاق حسنه اشاره کرد.       

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در زندگی فردی،اجتماعی و سیاسی بهترین الگو برای مسلمانان هستند و در واقع ایشان الگوی تمام عیار برای ما بشمار می روند که همواره خوش رو، نرم خو و خوش خو بودند.  

کارشناس مذهبی اضافه کرد: به نظر می رسد این ویژگی ها باعث شده تا ایشان در دوران ۱۳سال نبوت در مکه اهداف بعثت و رسالتشان را با موفقیت طی کنند.   

حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه پیامبر(ص) به عنوان یک رهبر الهی الگوی تمام عیار برای مسلمانان هستند که تمامی آداب و رسوم را رعایت می کردند،ابراز کرد: ایشان عصاره خلقت و خلاصه تمام انبیا است که هر چه خداوند در وجود سایر انبیا الهی نهاده همه در وجود ایشان نهاده شده اند.     

کارشناس مذهبی و امور دینی حضرت محمد(ص) را پیامبر تمامی مسلمانان دانست و توضیح داد: هفته وحدت با شعار توحید و با محوریت پیامبر اسلام(ص) با آموزه های قرآن کریم در مسیر اتحاد و همگرایی و همدلی تمامی مسلمانان نامگذاری شده است.          

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: با توجه به اینکه دنیای استکبار تمام تلاشش را و تمام امکاناتش را برای از پا درآوردن مسلمانان بکار گرفته است به نظر می رسد وحدت یک امر واجب و لازم برای دنیای اسلام است.

کارشناس مذهبی یادآور شد: استکبار گروه های انحرافی بسیاری همچون تکفیری و داعش را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان راه اندازی کرده و در دنیا ترویج داده است.         

حجت الاسلام چمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیعه و سنی دشمن مشترکی با عنوان صهیونیسم و آمریکا و انگلیس دارند که تمام توانشان را برای ریشه کنی اسلام به میدان آورده اند لازم است تا تمامی مسلمانان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با اتحاد و وحدت و محبت همچنین با صفا و صمیمیت بتوانند اهداف متعالی اسلام را دنبال کنند.

کارشناس مذهبی و امور دینی بیان داشت: اتحاد مسلمانان با یکدیگر زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است چرا که ایشان تمام تلاششان برای در یک صف و یک مسیر قرار دادن مسلمانان و مبارزه با ظلم، استبداد، فساد و تباهی است./302/842/ب1

ارسال نظرات