۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۶۸۰۲۸
استاد حوزه علمیه بابل:

پیامبر اسلام بهترین الگو برای جامعه اسلامی است

استاد حوزه علمیه بابل با بیان لزوم الگوگیری مسلمانان و تبعیت از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است و سیره آن حضرت یک الگوی دائمی برای همه مسلمانان در تمام اعصار است.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع زرگرشهر با اشاره به اینکه مسلمانان باید در همه رفتارهای اجتماعی و دینی خود پیامبر اسلام(ص) را الگو قرار دهند، گفت: اطاعت از پیامبر(ص) از مهمترین وظیفه مسلمانان است و این اطاعت در دو مقام تجلی می یابد.

وی افزود: پیامبر(ص) دارای مقام نبوت و ابلاغ پیام الهی بود و تمام بیانات و کلام بیان شده از آن حضرت، در حقیقت تجلی کلام الهی از زبان فرستاده ایشان بود.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان ویژگی های پیامبراسلام(ص) در مقام نبوت، خاطرنشان کرد: بر اساس صراحت خداوند در سوره یونس تمام بیانات و کلام پیامبر(ص) مانند احکام الهی و وجوب آن، کلامی الهی است و پیامبر(ص) به هیچ وجه از جانب خود کلامی را بیان نمی کند.

وی ادامه داد: وقتی تمام بیانات پیامبر(ص) همانند کلام الهی اثبات شد، اطاعت از پیامبر(ص) به معنای اطاعت از خدا است.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به آیه 80 سوره نساء درباره اطاعت از پیامبر(ص)، تاکید کرد: پیامبر(ص) به جز مقام نبوت دارای مقامی به مراتب بالاتر یعنی امامت بود و زمامداری و سکان داری هدایت کشتی جامعه در باب تشکیل حکومت اسلامی به ایشان سپرده شد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای اجرای احکام الهی در جامعه دست به تشکیل حکومتی اسلامی زد تا مدیریت حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و دینی جامعه بر اساس دستورات الهی در دست مسؤول جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه لاله آباد با بیان تعریف واژه اولی الامر و تشریح سطح گسترده اختیارات پیامبر(ص) در راس حکومت اسلامی، گفت: اولی الامر از نگاه خداوند متعال اختیاردار کلیه امور زندگی جامعه دینی است و حوزه فرماندهی قوه قضاییه، قوه اجرایی و قوه مقننه در جامعه اسلامی بر عهده ولی الهی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس نص صریح آیه شریفه سوره توبه، هیچ کس از برجسته ترین مقام تا عادی ترین افراد جامعه دینی، از نزدیکترین تا دورترین فرد در سطح گستره جامعه اسلامی، حق تخلف از دستورات پیامبر(ص) را ندارند.

حجت الاسلام شیخی با بیان اینکه گسترده حکمرانی پیامبر(ص) محدود به مکان و زمان خاصی نمی شود، تاکید کرد: دستورات و احکام بیان شده از سوی پیامبر(ص) تنها محدود به جامعه آن زمان نمی شد بلکه جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر(ص) تحت ولایت امامان باید همواره سیره عملی و عبادی پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: هر کس با پیامبر بعد از روشن شدن حق به جدال برخیزد و از غیر راه مومنان پیروی کند به جهنم منتهی می شود.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان این مطلب که افراد اهل تقوا پیرو حقیقی راه پیامبر(ص) هستند، تصریح کرد:تنها چیزی که می تواند انسان را در بیان حق یاری نماید و انسان در مسیر جدال باطل قرار نگیرد، تقوای الهی است.

وی افزود: سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) سبک زندگی مورد رضایت الهی است و رضای الهی خیر انسان را در دنیا و آخرت در پی دارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات