۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۶۸۵۳۳
رییس مرکز تفکر اسلامی تونس:

امام خمینی سبب شد روحانیان به لباس مقدس خود افتخار کنند

رییس مرکز تفکر اسلامی تونس با بیان اینکه امام خمینی سبب شد روحانیان به لباس مقدس خود افتخار کنند، گفت: امام خمینی(ره) فردی شجاع و قدرتمند بودند و توانستند تحولی بزرگ در جهان ایجاد کنند.
رییس مرکز تفکر اسلامی تونس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،شیخ منیر القبطانی رییس مرکز تفکر اسلامی تونس عصر امروز در نخستین کنفرانس ملی  تقرب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) سبب شد روحانیان به لباس مقدس خود افتخار کنند، گفت: امام خمینی(ره) فردی شجاع و قدرتمند بودند و توانستند تحولی بزرگ در جهان ایجاد کنند.

امام راحل شاگرد فرهیخته و ارزشمند مکتب پیامبر اعظم(ص) است

رییس مرکز تفکر اسلامی تونس با بیان اینکه امام خمینی(ره) توانستند در مقابل طاغوت زمان خود به پیروزی دست یابند، خاطر نشان کرد: امام راحل شاگرد فرهیخته و ارزشمند مکتب پیامبر اعظم(ص) بودند و به خوبی توانستند به اسلام خدمت کنند.

شیخ القبطانی امام خمینی(ره) را الگویی ارزشمند برای همه آزادیخواهان جهان دانست و خاطر نشان کرد: ایشان با دیدگاه‌ها و نظرهای ارزشمند خود به خوبی توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش‌آفرینی کنند و انقلاب را به اهداف عالیه خود برسانند.

امام خمینی(ره) شخصیت علمی و متعلق به تمامی جهان

رییس مرکز تفکر اسلامی تونس با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) شخصیت علمی و متعلق به تمامی جهان است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) رهبر یک گروه خاص و مردم ایران نیست، بلکه متعلق به تمام دنیا است و تمامی مسلمانان به این شخصیت برجسته افتخار می‌کنند.

شیخ القبطانی با اشاره به اینکه آرمان های ارزشمند امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی و وحدت جوامع اسلامی را به دنبال داشت، خاطر نشان کرد: امام راحل از سال 1342 رنج ها و مشقت های بسیاری را تحمل کردند تا در نتیجه توانستند به خوبی انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

امام خمینی(ره) هرگز ذلت را نپزیرفت

رییس مرکز تفکر اسلامی تونس با بیان اینکه امام خمینی(ره) هرگز ذلت را نپزیرفت، اظهار داشت: امام راحل با برنامه ریزی، درایت و هوشمندی منحصر به فرد خود توانست نتیجه جنگ تحمیلی را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داده و رژیم بعثی را از کشور ایران بیرون کند.

شایان ذکر است، نخستین کنفرانس ملی تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری با حضور اندیشمندان جهان اسلام و اساتید و فرهیختگان سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

همچنین عصر روز گذشته نیز نیز میهمانان خارجی شرکت کننده در اجلاس تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه امام خمینی و مقام معظم رهبری از بیت تاریخی امام (ره) در خمین بازدید به عمل آوردند.

به گزارش رسا، 173 مقاله در محورهای مختلف، به دبیرخانه همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ارسال شده که در بررسی اولیه 121 مقاله مجوز بازبینی را کسب کردند و از این تعداد نیز 21 مقاله به همایش راه پیدا کردند./842/202/ب3

ارسال نظرات