۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۶۸۶۷۵
مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی تبریز:

12 هزار نفر عضو کتابخانه مصلای تبریز هستند

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز با بیان این‌که 12 هزار نفر عضو کتابخانه مصلای تبریز هستند، گفت: این کتابخانه بیش از 5 هزار جلد کتاب دارد.
حجت الاسلام موسی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز عصر امروز در بازدید علمی جمعی از اعضای بسیج اساتید و جهاد دانشگاهی استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد پرداخت و اظهار داشت: این بنیاد تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری تاکنون اقدامات ارزشمند و قابل توجهی داشته است.

وی با بیان این‌که مجموعه مصلای امام در 3 و نیم طبقه ساخته شده است که دو طبقه‌ آن در زیرزمین بوده و نیم طبقه‌ آن نیز برای نمازگزاری بانوان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: کتابخانه مصلای امام خمینی(ره) تبریز 12 هزار عضو و 5 هزار جلد کتاب دارد که همه روزه میزبان حدود هزار علاقه‌مند به کتابخوانی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که مکان‌های مجزا برای مطالعه‌ خواهران و برادران در کتابخانه مصلا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مجموعه‌ مصلای امام خمینی تبریز، 55 هزار متر مربع مساحت دارد که با اتمام فازهای بعدی پروژه به 75 هزار متر مربع خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به این‌که فاز دوم به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: فاز دوم کاربرد دیگری داشته و مورد استفاده‌ عموم مردم قرار خواهد گرفت، کاربری های مختلفی برای این فاز از پروژه در نظر گرفته شده است که به اطلاع عموم خواهد رسید.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که فاز دوم پروژه مصلای تبریز 40 اتاق مجزا دارد، تصریح کرد: اتاق مخصوص پزشکان، سالن غذاخوری و سوئیت‌های مختلف در این فاز پیش بینی شده است، همچنین ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف برای آمبولانس و مواقع اضطراری نیز در نظر گرفته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در فضای مجازی و رسانه‌های استانی درباره احداث پارکینگ مصلای امام خمینی(ره) تبریز، اظهار داشت: این طرح از سال 92 با حضور شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفت که در نهایت پس از رایزنی‌های مختلف طرح چهار باغ و احداث پارکینگ دو طبقه‎ای زیرزمینی تصویب شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به برخی اخبار نادرست در فضای مجازی و حساسیت مردم نسبت به ارک علیشاه، اظهار داشت: بر اساس قانون احداث سازه در اطراف بناهای تاریخی باید حداقل 50 متر فاصله داشته باشد و این فاصله در رابطه با ارک تبریز رعایت شده است./935/202/ب2

ارسال نظرات