۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۹۳۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

سازش ناپذیری و استکبارستیزی شاخصه روحانیت شیعه است

مدیر حوزه علمیه مازندران بصیرت، آگاهی و ولایت مداری را مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه دانست و گفت: روحانیت شیعه هیچ گاه اهل سازش نبوده و در برابر زیاده خواهی های دشمنان با همه توان ایستادگی کرده است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در نشست ماهانه جامعه روحانیت مرکز استان، از روحانیت به عنوان مرزبانان دین یاد کرد و با بیان این که روحانیت مهم ترین حافظ دین در طول تاریخ بوده است، گفت: اگر پاسداری روحانیت از دین نبود امروز شاهد انحراف در دین بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت هیچ گاه در دفاع از دین کوتاهی نکرده است، افزود: همه تلاش های علما و روحانیان در طول تاریخ حراست و پاسداری از دین بود و در این مسیر هر آنچه داشته بدون هیچ چشم داشتی در طلب اخلاص قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران روحانیت را ادامه دهنده مسیر پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت مدافع حقیقی دین است و در هر شریطی برای از خودگذشتگی در مسیر اعتلای دین آمادگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از علما و روحانیان به عنوان رکن سوم خاتمیت یاد کرد و با بیان این که علما و فقهای دینی ادامه دهندگان راه پیامبر و ائمه معصومین(ع) در ترویج و تبلیغ دین هستند، تصریح کرد: روحانیت به عنوان سرباز دین با همه توان در عرصه حضور دارد.

وی با بیان این که روحانیت برای دفاع و ترویج دین باید شریعت شناس و شریعت محور باشد، بیان داشت: یکی از مهم ترین افتخارات روحانیت این است که برای حراست و پاسداری از دین از هیچ قدرتی هراس نداشته و ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب در جامعه از هر فرصت و روزنه ای استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: امروز دفاع از دین و انقلاب رسالت همگان به ویژه روحانیت آگاه و با بصیرت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بصیرت، آگاهی و ولایت مداری را مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه دانست و تصریح کرد: روحانیت شیعه هیچ گاه اهل سازش نبوده و در برابر زیاده خواهی های دشمنان با همه توان ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که استقلال از مهم ترین ویژگی های روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: روحانیت هیچ گاه وابسته به دولت ها نبوده و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی بی ادعا در مسیر دفاع از دین و انقلاب در صحنه حاضر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش های روحانیت در دفاع از انقلاب تنها به پیروزی انقلاب اسلامی ختم نشد، ادامه داد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در هشت سال دفاع مقدس همراه و همگام با دیگر اقشار جامعه به دفاع از نظام پرداخت و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران بصیرت را یکی از نیازهای مهم امروز جامعه دانست و با بیان این که جامعه با بصیرت می تواند در برابر هجمه ها و فتنه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه بصیرت نداشته باشد دشمن به راحتی در جامعه نفوذ می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز جامعه نیازمند تقویت مبانی دینی و انقلابی است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های مهم دشمن کمرنگ کردن اصول و مبانی انقلابی در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و ازخودگذشتگی های علما و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: همراهی روحانیت با نهضت انقلاب و امام راحل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و این همراهی پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه های مختلف تا به امروز ادامه داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره تابع ولایت و رهبری بوده است، تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی امروز ملت ایران مرهون نقش آفرینی ولایت فقیه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی در 38 سال گذشته هر آنچه در توان داشتند برای از بین بردن وحدت و همدلی ملت ایران به کار گرفتند، ادامه داد: اما حوزه های علمیه و روحانیت همواره عامل وحدت و نقش بازدارنده را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رمز موفقیت شیعه در صحنه بودن و پیشگام بودنش است، افزود: طلاب و روحانیان شیعه نیز با ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، زمینه را برای رشد و تعالی جامعه فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل امروز کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: امروز جبهه مقاومت در منطقه با نقش آفرینی نظام اسلامی و دیگر همپیمانانش به پیروزی های ارزشمندی دست پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به آزادسازی حلب و تلاش جبهه کفر به سرکردگی آمریکا برای کمک به تروریست ها اشاره کرد و افزود: آزادسازی حلب بار دیگر تداعی کننده آزادسازی خرمشهر بود که در سایه وحدت و همدلی جبهه مقاومت حاصل شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا امروز شکست های سنگینی را در منطقه به ویژه سوریه متحمل شده است، خاطرنشان کرد: آزاد سازی حلب سیلی سنگین جبهه مقاومت به تلاش های استکباری آمریکایی ها در منطقه بوده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات