۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۲۹۱
آیت الله عبداللهی:

قطعنامه حقوق بشری برای نجات داعش نهایت کوردلی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کوردلی هم مانند بصیرت مراتبی دارد، گفت: این که حامیان داعش در سازمان ملل برای نجات آنها قطعنامه حقوق بشری صادر می کنند نشانه اعلا مراتب کوردلی در شیاطین غربی است.
آیت الله محمود عبد اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبد اللهی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امشب در درس اخلاق هفتگی که در مسجد خاتم الانبیا پردیسان قم برگزار شد، ایجاد نورانیت انسان در دنیا و آخرت را یکی از فلسفه های بعثت انبیا(ع) دانست و اظهار داشت: نورانیت در آخرت محصول نورانیت در دنیا است.

وی با بیان این که خداوند در آیه 71 سوره اسراء می فرماید بصیرت در آخرت نتیجه بصیرت در دنیا است، افزود: آیه 27 سوره حدید رعایت تقوا را سبب نورانیت مؤمنان می داند و از طرف دیگر کسانی که در مقابل مؤمنان هستند در ظلمات و تاریکی هم در دنیا و هم در آخرت هستند.

آیت الله عبداللهی رعایت تقوا در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را عاملی برای نورانیت و بصیرت در آن عرصه دانست و خاطرنشان کرد: نقطه مقابل تقوا و نورانیت در آیه 40 سوره حج بیان شده است که کسانی که تقوا را رعایت نکنند قلبشان کور می شود و اگرچه که چشمشان می بیند و گوششان می شنود ولی حقایق را درک نخواهند کرد.

وی مراتب بصیرت و مراتب کوردلی را بنابر رعایت و عدم رعایت تقوا متفاوت خواند و اظهار داشت: کسانی که بیشترین سرمایه گذاری و کمک را پنهانی به تروریست ها کردند وقتی شکست آنها را در حلب می بینند در سازمان ملل برای نجات جان تروریست ها اعلامیه حقوق بشری صادر می کنند در حالی که در این چند سال یک بار هم برای قربانیان حلب و سوریه بیانیه ای ندادند که نشان از نهایت کوردلی غرب دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه بدترین نابینایی را با استناد به روایتی از امام صادق(ع) نابینایی قلب عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) در خطبه 198 نهج البلاغه تقوای الهی را دوای قلوب خواندند و باید توجه داشت که وقتی سخن از رعایت تقوا است باید در تمام شئون زندگی تقوا داشت.

وی با بیان این که کوری دل هیچ مرزی ندارد، تصریح کرد: اگر انسان پیوسته از خود مراقبت نکند ممکن است به کوردلی دچار شود زیرا هرچه گناه بیشتر شود و انسان مراقبت نکند کوردلی هم بیشتر می شود و ناخودآگاه غرق در گناه می شود؛ باید توجه داشت که صدام هم یک شبه صدام نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 135 سوره آل عمران توبه را نشانه تقوا دانست و افزود: در این آیه خداوند می فرماید که متقین کسانی هستند که هنگامی که گناهی انجام می دهند خدا را به یاد می آورند و استغفار می کنند و بر گناه اصرار نمی کنند؛ همین مراقبت سبب نورانیت و بصیرت در زندگی می شود./843/201/ب3

ارسال نظرات