۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۰۳۵۸
در مدرسه فیضیه برگزار شد؛

تجمع بزرگ علما و حوزویان به مناسبت 9دی/ تاکید حوزویان بر مرزبندی شفاف با اصحاب فتنه

تجمع بزرگ طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم با حضور پر شور طلاب و علما در مدرسه فیضیه قم برگزار شد؛ تجمع کنندگان بر لزوم مرزبندی شفاف و صریح با اصحاب فتنه تاکید کردند.
تجمع حوزویان به مناسبت حماسه 9دی تجمع حوزویان به مناسبت حماسه 9دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع بزرگ حوزویان، طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با حضور پر شور طلاب و علما در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات علیرضا اعرافی، عباس کعبی، سید احمد خاتمی، سید محمد سعیدی، حجج اسلام والمسلمین حسین ملکا، حسین هادی خانی، محمد حسن زمانی، عباس رفعتی، احمد فرخ فال و جمعی دیگر از اساتید و فضلا حضور داشتند.

آیت الله نوری همدانی درس خود را تعطیل کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز به دلیل همزمانی ساعت درس خارج خود با برگزاری تجمع حوزویان، درسش را تعطیل کرد تا طلاب بتوانند در این گردهمایی شرکت کنند.

تاکید آیت الله مکارم بر حضور حوزویان در گردهمایی 9دی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در آغاز درس خارج خود یوم الله 9دی را گرامی داشت و از طلاب و فضلا خواست در این برنامه شرکت کنند.

حاضران و طلاب تجمع کننده در مدرسه فیضیه با سر دادن شعارهایی همچون«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر اسکبار جهانی» سیاست های مداخله جویانه مستکبران را در کشورهای دیگر محکوم کردند.

حوزویان با دست در داشتن پرچم ها، نوشته ها و پلاکاردهایی تأکید کردند که فتنه خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه اقشار به ویژه مسؤولان باید به این موضوع داشته باشند.

همچنین حاضران شعار«مرگ بر فتنه» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» ضمن محکومیت فتنه استکباری سال 88 و جسارت به عزادارن حسینی خواستار هوشیاری و بصیرت همه اقشار به ویژه خواص شدند.

تجمع کنندگان همچنین بر لزوم مرزبندی شفاف و صریح همه مسؤولان و شخصیت ها با فتنه و اصحاب آن تاکید کردند.

در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با اشاره به پیام های حماسه 9 دی اظهار داشت: برای همه جهانیان ظرفیت و اقتدار نظام اسلامی آنگونه که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند روشن شد، انقلاب ما دارای ظرفیت و اقتدار بزرگی است، نکته دوم آشکار شدن  پیوند فتنه گران با خارج از کشور است این ها خود را تبرئه نکنند، هر زمان نام آن ها به میان می آید ذهن تاریخی مردم به یاد برنامه ریزی آن ها با دشمنان می افتد.

وی ادامه داد: پیام دیگر این است که نخبگان و خواص جامعه دچار لغزش می شوند، باید حواس مان به آن ها باشد که دشمنان روی نخبگان خیلی سرمایه گذاری کردند و همچنان سرمایه گذاری می کنند، باید مواظب خواص جامعه باشیم تا در آینده باز هم شاید مردود و رفوزه شدن برخی خواص نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیام دیگر این است که نباید غفلت کنیم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود روی واژه نفوذ بسیار تأکید کردند که از دغدغه های جدی ایشان است، نفوذ مرز نمی شناسد و ممکن است در همه جا دشمن طراحی و برنامه ریزی کند تا روزی میوه مطلوب را بچیند.

وی عنوان کرد: حوزویان، اساتید و طلاب باید مراقبت کنند که دشمن تمام امکانات خود را برای نفوذ و متلاشی کردن نظام در زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به کار گرفته است اما بر این باور هستیم تا این ملت زنده وجد دارد کاری از دشمن ساخته نیست؛ حماسه 9 دی به عنوان یکی از روزهای الهی در تاریخ انقلاب و کشور ما ثبت شد.

امام جمعه قم با طرح این سؤال که آیا پرونده فتنه بسته شده است، خاطرنشان کرد: دشمن دست از توطئه برنداشته است، فتنه به معنای فضای غبار آلود، ولایت گریزی، دنبا طلبی و خود محوری است و اگر در جامعه این ها اتفاق بیفتد زنگ خطری است که امکان دارد فتنه از سوی فتنه گران تکرار شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات