۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۰۳۳
آیت الله سعیدی:

دین باوری اساسی ترین مؤلفه انتخاب مسؤولان اجرایی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که شهر قم یک مکان ایدئولوژی در جهان اسلام است، گفت: دین باوری مسؤولان باید از ذات رفتاری آنان باشد چرا که تمام کنش های اجتماعی قم از سراسر دنیا رصد شده و برای تمام معادلات سیاسی دنیا مفهوم و موضوعیت دارد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار رییس بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد جایگاه شهر مقدس قم را در ابعاد گوناگون عقدیتی، فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام و بر اساس نص روایات حرم اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: شهر مقدس قم تنها مرکز شیعی است که معارف اهل بیت(ع) را درسراسر جهان منتشر می کند؛ بر این اساس قم در طول تاریخ جهان اسلام خاستگاه انقلاب و مرجعیت بوده است.

امام جمعه قم با اشاره به این که حساسیت ها در ابعاد گوناگون باید نسبت به شهر قم حفظ شود، اظهار داشت: باید مسؤولان انتصابی به حقیقت محوری بودن شهر مقدس قم باور عملی داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که شهر قم یک مکان ایدئولوژی در جهان اسلام است، عنوان داشت: در قلب این شهر مقدس حوزه های علمیه و مسجد مقدس جمکران وجود دارد و این مسأله بر امور فرهنگی کشور تاثیر گذار است؛ بر این اساس موضوع دین باوری مسؤولان باید از ذات رفتاری آنان باشد، چرا که تمام کنش های اجتماعی قم از سراسر دنیا رصد شده و برای تمام معادلات سیاسی دنیا مفهوم و موضوعیت دارد.

آیت الله سعیدی به تحلیل ابعاد حجاب در جوامع اسلامی پرداخت و ابراز داشت: توجه به این نکته که مردم باید از روی اعتقاد به حجاب و عفاف گرایش نشان دهند موضوع حیاتی برای شرع مقدس است؛ بنابراین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن قوانین حاکمیتی برای تقویت این فریضه الهی در این مسیر می تواند تاثیر گذار باشد.

امام جمعه قم در پایان این دیدار نقش خانواده ها را در ترویج عفاف و حجاب نقشی محوری و کلیدی دانست و گفت: خانواده ها در موضوع عفاف و حجاب جایگاهی محوری دارند و باید بر این اساس برنامه های فرهنگی متمایل به سوی خانواده ها باشد این در حالی است که والدین در کنار معیشت فرزندان خود باید به فکر تربیت معیار و اسلامی آن ها باشند./837/202/ب3

 

ارسال نظرات