۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۷۱۲۸۱
حجت الاسلام ادیب یزدی:

مردم تحمل خیانت در امانت ندارند/ فتح حلب تو دهنی بزرگی بر دهان مستکبران بود

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه مسؤولان باید تقوای الهی پیشه کنند، گفت: امروز که ذخایر مملکت دست شما است به فکر خیانت نباشید قرار ما این بود که امانت را به دست خوبان بسپاریم مردم تحمل خیانت ندارند و نباید خیانت رژیم شاهنشاهی تکرار شود.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام ادیب یزدی، از خطبای برجسته کشور بعد از ظهر امروز در مراسم سومین روز درگذشت پدر شهیدان باطبی در مصلای بهشهر گفت: این پدر شهید کوه صبر و استقامت و عمار روزگار ما است که در دامان خود شهدای بزرگواری را تربیت و تقدیم انقلاب کرد.

وی از این پدر شهید به عنوان شخصیتی انقلابی و ولایت مدار یاد کرد و افزود: در کنار مقام پدر شهید بودن، مقام و اعتلای وی خودسازی، رسیدن به مقام تمکین، تقوا و پرهیزکاری است که در جامعه امروز بی همتا است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور چنین شخصیت هایی است، خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که جامعه، هنر تربیت و پرورش چنین رجالی را نداشته باشد و نتوانیم چنین انسان هایی را بپرورانیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اگر جامعه ما نتواند چنین شخصیت هایی که معلم اخلاقی برای مردم هستند تربیت کند این یک خسران خواهد بود، گفت: همه وجود این شخص غرق در توحید و منقلب در ذکر بود و در نبود چنین عالمانی جامعه دچار اختلاف و خطرات و مشکلات می شود.

وی با اشاره به این که نقش خانواده های شهدا در جامعه اسلامی بسیار اثرگذار و به عنوان الگویی بارز است، افزود: این چنین شخصیت هایی به راحتی از فرزند خود می گذرند و او را در راه انقلاب و اسلام فدا می کنند، اما برخی ها نمی توانند از میز و مقام خود بگذرند، چنین شخصیت هایی حجت و سرمشق برای ما است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که امروز همه ما در برابر خون های پاک شهدا مسؤول هستیم، تصریح کرد: رسالت اصلی مسؤولان، مدیران و آحاد جامعه اسلامی ادامه راه و مسیر روشنی است که شهدا در آن گام برداشتند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این که در روز عاشورا 9 مرتبه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به یاد مادر گریه کردند و عاشورا کتابی بزرگ است که باید به درستی تبیین شود، گفت: مرگ پدر شهیدان باطبی عبرتی است برای ما که آنان امتحان پس داده اند و جامعه امروز به تدین و نفس پاک نیازمند است و امروز روز عزا است چرا که شخصیت عظیمی از میان ما رفته است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به این که این شهدا در دامان مادران پاک پرورش یافته اند و از لقمه حلال ارتزاق کردند، تصریح کرد: انسان ناپاک به مقامات عالی نمی رسد و باید مراقب بود تا از لقمه حلال استفاده شود و بر سر سفره از لقمه های شبهه ناک استفاده نشود.

خطیب برجسته کشور با بیان این که انسان مسلمان باید به حلال و حرام اهمیت بدهد، خاطرنشان کرد: اهل بازار دقت کنند که بسیاری از این مناسبات بانک ها و قراردادهای بازار مورد تأیید نیست و باید مراقب بود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که امروز عموم جامعه باید از شبهه پرهیز کرده و مراقب در آمدهای خود باشند، گفت: بدانیم امام علی(ع) و حضرت رسول(ص) هم در طول حدود پنج سال از بیت المال استفاده نکردند؛ چون خدا به سلیمان گفت تا حد امکان از بیت المال دوری کنید، ایشان هم رعایت می کردند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) در نهایت زهد استفاده زندگی می کرد و دوران خلافت و قبل خلافت ایشان فرقی نداشت، افزود: اگر بودجه ای به دستان سپرده شد؛ بدون اجازه در آن تصرف نشود و تقوای الهی را همه مسؤولان و جوانان پیشه کنند و امروز که ذخایر مملکت در اختیار مسؤولان است، نباید خدای ناکرده به فکر خیانت باشند، چون مردم کشورمان تحمل خیانت را ندارند.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری، شخصیتی شجاع، عالم، بصیر و هوشمند و نعمتی الهی برای ملت ایران هستند، تصریح کرد: حضور چنین شخصیتی عنایت خداوند به ما است و خیلی از جمعیت گذشته انتظار چنین رهبری را داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در 27 سال گذشته مقام معظم رهبری، جامعه را به صورت دقیق در سیاست داخلی و خارجی اداره کردند، ادامه داد: در مسأله سوریه افتخاری برای ما آفریده شد و دنیا فهمید تا انقلاب اسلامی ایران نخواهد، اتفاقی در منطقه نمی افتد و فهمیدند این نظام اسلامی است که تصمیم می گیرد و چون بشار اسد نسبت به جریان مقاومت نظر مثبت داشت ماندگار شدند و فتح حلب تودهنی اسلام به دشمنان بود.

وی با بیان این که روح مقتدر پدر شهید باطبی در گرو ولایتمداری و اعتقاد داشتن به عنایت الهی است که از احساس مسؤولیت و غیرت دینی نشأت می گیرد، گفت: کسی که غیرت دینی داشته باشد وسط میدان می ایستد.

حجت الاسلام ادیب یزدی خاطرنشان کرد: پدر شهیدان باطبی با اهدای سه شهید به انقلاب و اسلام، دنبال بالانشینی نبودند و هیچگاه از کسی درخواست نداشت و لحظه ای خود را طلبکار نمی دانست و با وجود اینکه مورد احترام بزرگان استان و کشور بود همواره احساس بدهکاری به مردم داشت./202/1317/ب1

ارسال نظرات