۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۷۱۶۲۶
حجت الاسلام شهیدی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید گفتمان‌سازی شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌‌که فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین شود تا عزت امروز ما روز به روز رشد کند، گفت: از هر راهی باید برای ترویج این فرهنگ استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین همایش سراسری دبیران استانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که پیش از ظهر امروز در مجتمع شهید رسول‌زاده تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در جبهه‌ها فرهنگ مقاومت و فداکاری منجر به پیروزی کشور ما شد، اظهار داشت: این فرهنگ باید گفتمان‌سازی شود و از مدرسه، دانشگاه و حوزه باید در این جهت استفاده شود.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین شود تا عزت امروز ما روز به روز رشد کند، همچنین تدابیری که مقام معظم رهبری برای تقویت این فرهنگ بیان کردند باید اجرایی شود تا همیشه موفق باشیم، امروز انقلاب بی‌نظیر ما از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رهبری تاکید دارند که بقای ما در نگهداری فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی است که امام حسین(ع) آن را ارج نهاد و 14 قرن است که پابرجاست و نتوانستند آن ار از بین ببرند، به همین منظور ایثارگران ما با شهادت، آزادگی و جانبازی خود نقش آفرین این فرهنگ بودند و باید کوشید این فرهنگ رشد پیدا کند.

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: باتوجه به اینکه پایتخت اسلامی ایران در مشهد است روز شهدا که در 22 اسفند خواهد بود مراسمی در خراسان رضوی برگزار می‌شود و از خانواده شهدا کشورهای خارجی نیز در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

وی افزود: باید تلاش کرد این فرهنگ در کشور روز به روز گسترش پیدا کند، از هر راهی باید برای ترویج این فرهنگ استفاده کرد، همچنین از ظرفیت جانبازان و ایثارگران باید استفاده شود، تجلیل و تقدیر به مناسبت اتفاقات مهم باید انجام شود، راهبرد و سیاست‌گذاری ما هم از آنچه امام راحل بیان کردن است و باید دغدغه‌های رهبری را نیز در این مسیر مرتفع کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: باید فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود و از دستگاه‌هایی که این فرهنگ را در پیش گرفتند حمایت می‌کنیم، البته نظارت لازم در این امر باید صورت گیرد تا کیفیت واقعی و در خور شأن این فرهنگ رخ دهد.

حجت الاسلام شهیدی در پایان گفت: با رسانه‌ها و صدا و سیما  باید تعامل بیشتری شود، باید تلاش کرد این فرهنگ، اجتماعی شود، به این معنا که این فرهنگ در همه جا حاکم شود./202/816/ب1

ارسال نظرات