۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۳۷۶
آیت الله خاتمی:

خبرگان هیچ نقشی در تعیین جایگزین آیت الله هاشمی ندارد

عضو هیأت رییسه خبرگان با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مجلس خبرگان رهبری زمان برگزای انتخابات را به شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام می کند و هیچ نقشی در تعیین جایگزین ندارد بلکه جایگزین را مردم عزیز ما انتخاب می کنند.
نشست خبری آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه نشست تشریح فعالیت های دوره پنجم مجلس خبرگان در گفت وگو با خبرنگاران فعالیت های دوره پنجم مجلس خبرگان را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در طول این دوره مجلس خبرگان هم هیأت رییسه و هم کمیسیون ها فعالیت های خوبی داشتند.

وی افزود: در عرصه پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در پیامی که در آغاز دوره پنجم دادند موفق بودیم، کمیسیون های حراست و پاسداری از ولایت فقیه، سیاسی اجتماعی و آیین نامه جلسات خوبی داشتند در این جلسات به وظیفه خود عمل کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که آنچه که از مجلس خبرگان رهبری انتظار می رود دو وظیفه بیان شده در قانون اساسی است، اظهار داشت: مسأله انتخاب رهبر یکی از این وظایف است که امیدواریم تا انقلاب حضرت مهدی(عج) نیازی به تجدید نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بحمدالله رهبری شایسته از همه جهات در حال اداره کشور هستند، وظیفه دیگر خبرگان مراقبت بر واجد بودن شرایط رهبری است که مجلس خبرگان این دو وظیفه را به خوبی انجام می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری زمان برگزای انتخابات را به شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام می کند و هیچ نقشی در تعیین جایگزین ندارد بلکه جایگزین را مردم عزیز ما انتخاب می کنند.

وی عنوان کرد: در بهمن ماه هیأت رییسه جلسه دارد و درباره زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای برای جایگزینی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار نظر خواهد کرد؛ خوشبختانه نصاب جلسات کمیسیون ها خوب بوده است، کمیسیون تحقیق و هیأت رییسه جلسات خوبی داشته و بنده به عنوان عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان احساس می کنم که فعالیت های این دوره به مراتب بیش از دوره های گذشته است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: 17 و 18 اسفند ماه در تهران دومین اجلاس عمومی مجلس خبرگان در دوره پنجم تشکیل خواهد شد و روز پنجشنبه هم زیارت مرقد امام و زیارت مقام معظم رهبری را داریم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات