۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۰۲۸
حجت الاسلام ملکی:

فرهنگ اسلامی از مدارس ابتدایی نهادینه شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ اسلامی باید از مدارس ابتدایی نهادینه شود، گفت: هر کس که دغدغه دین و ادامه راه شهدا را دارد باید به تربیت نسلی انقلابی و پاک در مدارس اهتمام ویژه داشته و در این مسیر موفق گام بردارد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری های حوزه های علیمه و آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در نخستین همایش کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ورع و تقوا را از مطالبات امام علی (ع) از شیعیان اعلام کرد و گفت: پرکاری و تلاش زیاد با در نظر گرفتن آسیبها و پرهیز از آنها از دیگر سفارشات امام علی(ع) به پیروان خویش است.

وی گفت: در پرکاری ممکن است انسان دقت لازم را نکند پس حفظ تقوا و انسداد و محکم کاری از وقوع اشتباهات جلوگیری می کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری های حوزه های علیمه و آموزش و پرورش به راه نهادینه شدن ویژگیهایی که امیرمؤمنان از شیعیان مطالبه فرموده اند اشاره و اضافه کرد: امام صادق(ع) راه آن را توجه به تربیت فرزند از زمان کودکی عنوان فرموده اند و این امروز وظیفه شما طلبه ها و فرهنگیان است که باید فرهنگ اسلامی را از مدارس ابتدایی نهادینه کرد.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: باید با پرکاری و دقت در برابر هجمه ها ایستاد و با تربیت نسلی توانمند از افزایش ناهنجاریها مانند قانون گریزی و قانون ستیزی، طلاق، اعتیاد و ... پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از نهادینه شدن تفکری که از انسان تنها موجودی درنده که بر نعمات زمینی سیطره دارد، می سازد، پیشگیری کرده و نسلها را به سمت قرآن و اسلامی که بشر را به سمت انسانی و الهی زیستن سوق می دهد، هدایت کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری های حوزه های علیمه و آموزش و پرورش فرهنگ شهادت و جهاد را مایه افتخار در جهان دانست و ادامه داد: برای محافظت از چنین فرهنگی باید به سمت آموزش و پرورش و مدارس حرکت کرده و بر اساس سند بنیادین انقلاب اسلامی عمل کنیم.

وی گفت: هر کس که دغدغه دین و ادامه راه شهدا را دارد باید به تربیت نسلی انقلابی و پاک در مدارس اهتمام ویژه داشته و در این مسیر موفق گام بردارد.

این کارشناس دینی آذربایجان غربی را الگوی همدلی و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف خواند و ابراز کرد: باید چنین فرهنگی را تقویت و تجلی آن را در نظام آموزشی به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به نزاعها و کشت و کشتارهای موجود در کشورهای همسایه، افزود: باید قدر وحدت و همدلی را دانسته و دست یاری آموزش و پرورش را که از مبلغان دینی استقبال می کند، فشرد و با آنان همراه شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری های حوزه های علیمه و آموزش و پرورش طرح مدارس امین را با وجود مشکلات و کاستیهای زیاد موفق خواند و اضافه کرد: باید برای حل این مشکلات تلاش کرد و نهادهای دولتی برای پیوند بین روحانیت و مدارس و کاستن نقصهای این طرح تلاش می کند.

گفتنی است، نخستین همایش کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در سالن اجتماعات معلم ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات