۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۶۳۳
استاد حوزه علمیه:

طلبگی از توفیقات خداوند است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت طلبگی گفت: توفیق بزرگی از جانب خداوند متعال است که می تواند انسان را به مقامات والایی برساند، اما باید توجه داشت که وظایف طلبگی نباید مانع از انجام وظایف خانوادگی شود.
حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم باقری استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه شامگاه امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه با استناد به حدیثی از امام جواد (ع) ابراز داشت: مؤمن به سه چیز محتاج است، توفیق از جانب خداوند، به آن چه می گوید عمل کند و نصیحت دیگران را قبول کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دیدگاه ما نسبت به زندگی باید توحیدی و معادی باشد، طلب توفیق نشان از حب ذات انسان دارد، توفیق در حد اعلای آن زمانی به دست می آید که انسان دائمأ خواهان توفیقات باشد.

وی در ادامه افزود: طلبه شدن توفیق بزرگی از جانب خداوند متعال است که می تواند انسان را به مقامات والایی برساند، اما باید توجه داشت که وظایف طلبگی نباید مانع از انجام وظایف خانوادگی شود.

این مسؤول اظهار داشت: علم زمانی منجر به شکوفایی و رشد انسان می شود که فرد به خانواده خود توجه داشته باشد بنابراین باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشت.

خانم باقری با استناد به حدیثی از امام باقر (ع) یادآور شد: نباید دچار روزمرگی شد بلکه طبق فرمایش ائمه معصومین علیهم السلام مؤمن باید هر روز خود را احیا کند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: احیا کردن یا به وسیله مطالعه حدیث و عمل کردن به آن است و یا به وسیله تقویت عمل خوبی است که قبلا انجام داده ایم.

خانم باقری مطرح کرد: همه اعمال طلاب زیر ذره بین مردم قرار دارد و هر عملی که از طلبه سر می زند درسی برای دیگران مجسوب می شود.

وی در پایان تأکید کرد: رفتار و اعمال ما باید الگوی دیگران باشد، از این رو باید نصیحت پذیر و سپاسگذار باشیم و مقابل نصایح دیگر افراد حالت عناد به خود نگیریم و با خود همواره تأمل نماییم تا اعمال طلاب مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد./202/857/ب1

ارسال نظرات