۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۸۸۴۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

امروز جلوه‌هایی از حکومت علوی در نظام وجود دارد

صفار هرندی با انتقاد از برخی مسائل و ناهنجاری‌ها در جامعه از جمله پرداخت حقوق‌های نجومی و دستور رهبر انقلاب برای برخورد با متخلفان، خبر داد.
محمدحسین صفار هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یکشنبه در مراسم جشن دهه فجر انقلاب که در مسجد فاطمیه شاهین شهر برگزار شد، گفت: از ابتدای انقلاب تا امروز دو نوع نگاه فداکارانه و سهم خواهانه به انقلاب از سوی شخصیتهای مختلف وجود داشت و امروز هم که در سی و هشتمین بهار انقلاب قرار داریم همان نگاهها وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی در ابتدای انقلاب امام(ره) در مدرسه علوی مستقر شده بودند، عده ای برای زیارت امام(ره) سر و دست می شکستند و روزها دسته دسته برای دیدار امام(ره) می آمدند، عده دیگری هم به دلیل بعد مسافت نمی توانستند حضور پیدا کنند اما کامیونهای غذا و خوراک و حتی دام زنده برای مصرف مهمانهای امام(ره) می فرستادند، عده ای از جوانمردان آن اطراف هم برای تأمین امنیت امام(ره) حلقه های امنیتی تشکیل داده بودند که در تیراندازی اطراف مدرسه علوی یکی از این عزیزان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در همان روزها دیدیم جماعتی به نام چریکهای فدایی خلق از خیابان «مجاهدین» امروز خواستند به سمت محل اقامت امام(ره) سرازیر شوند، وقتی جلوی آنها گرفته شد خواستار دیدار با امام(ره) شدند و می گفتند ما در راه انقلاب مبارزه کردیم و الان می خواهیم بدانیم سهم ما در حکومت آینده چیست، این در حالی بود که هنوز انقلاب به پیروزی کامل نرسیده بود.

صفار هرندی تصریح کرد: شخصی به نام دکتر شایگان از چهره های موجه عناصر جبهه ملی که در دولت مصدق هم وزیر بود و بعد از سقوط دولت مصدق به آمریکا رفته بود نزدیکیهای پیروزی انقلاب به دیدار امام(ره) آمد و برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد که امام(ره) فرمودند «مردم رییس جمهور را تعیین می کنند و شما فریب برخی سیاسیون را نخورید» ، شایگان ناامید شد و دو روز بعد به آمریکا برگشت.

وی ابراز داشت: یک نگاه فداکارانه و جانفشانانه و یک نگاه سهم خواهانه امروز هم در دید افراد مختلف نسبت به انقلاب وجود دارد، امروز مدافعان حرم کسانی هستند که سرزمین آنها به صورت مستقیم تهدید نظامی نشده است اما می روند هزاران کیلومتر آنطرف تر تا تهدید را از حرم حضرت زینب(س) برطرف کنند، اما از طرف دیگر عده ای هم هستند که می دانند مردم در تأمین مایحتاج روزانه خود دچار مشکل هستند اما شرم نمی کنند و خودشان برای خود حقوق نجومی 57 میلیون تومانی تعیین می کنند.

وی بیان داشت: وقتی برخی از اصحاب رسانه نزد این فرد نجومی بگیر رفتند و از وی سئوال کردند که چگونه توانستید با این همه مشکلات اقشار ضعیف مردم چنین حقوقی برای خود تعیین کنید، در جواب گفته بود این رقم حق واقعی من نیست و باید حقوقم مشابه یک هم ترازم در آمریکا محاسبه شود و حقوق واقعی‌ام ‏حدود 100 میلیون است. در حالی که این شخص سابقه وزارت و معاونت رییس جمهور داشت و در آن برهه زمانی هم مسؤول کار شاخصی در دولت فعلی بود.

صفار هرندی ‏ ‏اظهار داشت: امیرمؤمنان خطاب به کارگزاران خود می فرماید که این موقعیت در حکومت برای شما طعمه ای نیست که مانند لاشخور آن را ببلعید، بلکه آن امانتی برگردن شماست، کسانی که مناصب حکومتی را سفره ای برای چریدن خود و اطرافیانشان تصور کرده اند جنسشان از نوع همان سهم خواهان است، با این تفاوت که زاویه داشتن آنها با اصول انقلاب در ابتدای انقلاب برای همه مشخص بود اما چهره کسانی که سالها در کنار ما مبارزه کردند و یک جایی دچار وسوسه مالی شیطان شدند و راه خود را عوض کردند به این روشنی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ‏ابراز داشت: برخی کسانی که زمانی خودشان برای عدالت اجتماعی خطبه می خواندند  وقتی چرب و شیرین دنیا در کام آنها مزه کرد و  انقلابی بودن را مزاحم این مادیات دیدند، هنوز هم خودشان را در جبهه خودی فرض می کنند، هنگام انتخابات هم برای کاندیداتوری ثبت نام می کنند، اما تعریف آنها از انقلاب این شده که چرا ما نباید در کاخ زندگی کنیم.

مرحوم شهید رجایی نمونه یک دولت انقلابی واقعی را داشت

وی تصریح کرد: مرحوم شهید رجایی نمونه یک دولت انقلابی واقعی را داشت و به محض آمدن بر سر کار، حقوق اطرافیان خود را نسبت به قبل تا یک سوم کاهش داد، ایشان فوق العاده جدی و در عین حال محبوب و با شخصیت بود، همان کاپشن بارانی در سال 50 را در زمان نخست وزیری هم داشت، زندگی رهبر معظم انقلاب هم در زمان ریاست جمهوری و هم الان در سطح پایین ترین افراد کشور از نظر اقتصادی است.

صفار هرندی با اشاره به فساد گسترده در خاندان پهلوی، ‏بیان داشت: در آخر هفته ولیعهد آن زمان در سن حدود 18 سالگی با هواپیمای اختصاصی به کیش می رفت، کیش آن زمان تنها برای آنها ساخته شده بود و قماربازان از نقاط مختلف دنیا می آمدند و هزینه های زیادی برای عیاشی و فساد اخلاقی آنها خرج می شد، امروز برخی شبکه های ماهواره ای قصد دارند اینها را تطهیر کنند و برخی هم خوش باورانه باور می کنند، احمدعلی انصاری پسرخاله فرح دیبا، مادر فرح و مادر شاه در خاطرات خود پرده از لجنزار و تعفن و هرزگیهای خاندان پهلوی برداشته اند.

‏ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات پیش رو، ‏گفت: دستگاه اجرایی مهمترین دستگاه کشور است که همه سرمایه و بودجه کشور در اختیار آن است، 320 هزار ملیارد تومان بودجه سال آینده است، در هنگام انتخابات حواسمان باشد، عده ای هنوز هم از نجومی بگیران دفاع می کنند و آنها را ذخایر انقلاب می دانند، فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوقهای نجومی محصول نگاه غلط سهم خواهانه به انقلاب است.

وی توضیح داد: برای دیدن سیمای انقلاب به سهم خواهان و نجومی بگیران نگاه نکنید، اینها زوائد و علف‌های هرز انقلابند، زیباییهای بوستان انقلاب را در زندگی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ببینیم. وزیری را می شناختم که در دوران وزارتش با موتور سیکلت به میدان تره بار می رفت و میوه می خرید، همان موقع در دولت وزیری بود که در شرایط جنگ یک روز کاری خود را صرف دیدن و یافتن بهترین سردر منزل در تهران کرد تا همان مدل را در ساخت سردر منزل خود استفاده کند.

صفار هرندی ‏ابراز داشت: گمان می کنید که در زمان حکومت رسول الله(ص) و امیرمؤمنان از این نوع زوائد در حکومت نبوده است، زمانی از آقای قرائتی شنیدم که حدود 40 نفر از والیانی که از امیرالمؤمنین(ع) حکم گرفته بودندخیانت کردند و چون می ترسیدند مورد عقاب امیرمؤمنان قرار بگیرند فرار می کردند و به معاویه می پیوستند.

وی تصریح کرد: البته حق داریم با دیدن این زوائد ناراحت شویم که این انحراف در برخی انقلابیون ایجاد شده است، اما یادمان باشد که سیمای جمهوری اسلامی با اینها تغییر نمی کند، امروز هم جلوه هایی از حکومت امیرمؤمنان را در نظام می بینیم، اگر فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتکب اختلاس و ارتشاء شده امروز رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا او را محاکمه کنند و دستگاه قضایی هم این کار را انجام می دهد، همچنین شخصی که زمانی معاون اول رییس جمهور مملکت بوده امروز محاکمه شده و در زندان است، این برای انقلاب افتخار است که اگر مدیران نظام منحرف شدند محاکمه می شوند.

موارد برخورد با مدیران فاسد به مردم اعلام شود

وی بیان داشت: سیستم نظام جمهوری اسلامی فاسد نشده اما عناصر فاسد در آن رخنه کرده اند، اگر نظام با مدیران فاسد برخورد می کند اینها باید به مردم اعلام شود، آقای محسنی اژه ای می گفتند با تعدادی از قضات فاسد برخورد کردیم و آنها را به زندان انداختیم، اگر در رده های نظامی افراد فاسد دستگیر و محاکمه می شوند اعلام این موارد سبب تقویت عناصر سالم در دستگاههای مختلف و جلوگیری از تکرار این تخلفات در بین مدیران بعدی می شود.

صفار هرندی ‏‏اظهار داشت: مدافعان حرم با بردن خاکریزهای دفاع از کشور به هزاران کیلومتر آن طرف تر از مرزهای ایران امنیت مثال زدنی را برای ما به ارمغان آورده اند و دشمنان هم ایران را جزیره ثبات می دانند، این نشان می دهد انقلاب زنده است و هر روز قویتر می شود، امروز از دریای مدیترانه تا دهانه اقیانوس هند و تنگه باب المندب در دریای سرخ، مجموعه ای از کشورها و ملتها ‏در یک هلال چند هزار کیلومتری از موضع انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ‏بیان داشت: امروز باید کسی در سمت ریاست جمهوری این نظام قرار بگیرد که قدر این عظمت را بداند، کسانی که می گویند اگر آمریکا یک بمب بیاندازد همه توان ما از دست می رود شایسته این منصب نیستند، ترامپ در مناظرات ریاست جمهوری می گوید نباید آمریکا در معرکه خاورمیانه و جنگ با سوریه  و عراق وارد می و باید توان آمریکا در داخل آمریکا هزینه شود، ‏من امروز به آمریکاییها می گویم اگر امروز با ایران وارد جنگ شوید برای روز اول جنگ باید 20 هزار تابوت آماده کنید.

وی افزود: امروز خود رییس جمهور آمریکا می گوید ما ابهت خود را در خاور میانه ریختیم و روسیه و ایران هستند که با داعش می جنگند و نباید پولهای خود را در خاور میانه خرج کنیم و می خواهد عقب نشینی کند، اما عده ای در داخل کشور می خواهند مردم را بترسانند و می گویند اگر ما نباشیم ترامپ علیه ایران اعلام جنگ خواهد کرد.

 صفار هرندی گفت: کسانی فهمیده و نفهمیده راجع به کاهش بودجه دفاعی کشور حرف زدند و گفتند اگر می خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید هزینه های دفاعی را در بخشهای اقتصادی سرمایه گذاری کنیم،در حالی که هیچ گاه بودجه اقتصادی در قسمت نظامی مصرف نشده و ژاپن و آلمان هم رتبه هفتم و هشتم را در هزینه های نظامی در میان دویست کشور جهان دارند، این کشورها در دفاع هزینه می کنند تا به اقتصاد خود امنیت ببخشند. /869/202/ص

ارسال نظرات