۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۱۱۲
امام جمعه بابل:

ولایت شعاری به جای ولایتمداری از انحراف های بزرگ در انقلاب است

امام جمعه بابل یکی از انحراف ها درتحقق فرهنگ ولایتمداری را ولایت شعاری عنوان کرد و گفت: برخی از افراد در جامعه تنها شعار ولایت مداری سر می دهند.
امام جمعه بابل مراسم دهه فجر امام جمعه بابل مراسم دهه فجر امام جمعه بابل مراسم دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه پاسداران بابل با اشاره به اهمیت برگزاری محافل بزرگداشت انقلاب اسلامی، گفت: حدیث انقلاب باید در محافل مختلف برای جامعه بازگو شود تا زمینه ادای حق آن برای جامعه فراهم شود و مجاهدت ها و تلاش های زیاد در راه به ثمر نشستن انقلاب یادآوری گردد.

وی افزود: ایام دهه فجر ایام الله است و خداوند در قرآن تذکر و یادآوری ایام الله را برای جامعه انسانی مورد تاکید قرار می دهد.

مسؤول ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرستان بابل مسأله تداوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب زنده و پویای در حال حرکت است که تنها معطوف به مرزهای داخلی کشور ما نشد بلکه اثرات عمیقی را در سطح جهانی به ویژه در کشورهای مسلمان منطقه برجای گذاشت.

وی ادامه داد: باید عناصر و عوامل پیروزی و تداوم انقلاب برای جامعه امروز به ویژه نسل های جدید که انقلاب و حوادث دوران دفاع مقدس را ندیده اند، شناسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بابل را مهد انقلاب در استان مازندران بیان و خاطرنشان کرد: بیان خاطرات انقلاب برای نسل های جدید جامعه و آشنایی آنها با تاریخ انقلاب بسیار مهم است و آنها باید بیشتر از وقایع و حوادث آن دوران آشنا شوند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای انقلابی ماندن، تصریح کرد: به رغم برخی از اظهار نظرهای برخی از افراد که دوران انقلابی گری را پایان یافته می دانند، مقام معظم رهبری حفظ عناصر انقلابی را برای حرکت و پیشرویی کشور ضروری می دانند.

امام جمعه بابل ایجاد تداوم در جریان انقلاب را ضروری بیان کرد و گفت: احیای ارزشهای دینی از ثمره های بزرگ انقلاب اسلامی است و مساجد پایه گذار حرکتهای انقلابی در کشور محسوب می شدند.

وی افزود: مساجد کانون تربیت و مهد پرورش انقلابیون بود و نهاد انقلاب را پایه گذاری کرد و بر این اساس است که دشمن پایگاه های دینی به ویژه مساجد را هدف گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با ابراز گلایه از برخی بی مهری ها از سوی برخی از مسؤولان کشور نسبت به ارزشهای دینی، خاطرنشان کرد: روحی که در  کالبد انقلاب دمیده شد، با اقامه و احیای دین در جامعه صورت گرفت و تقویت پایه های الهی و ارزشهای دینی در جامعه موجب تقویت جریان انقلاب می شود.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی به ما هویت بخشید، تأکید کرد: دشمن در صدد است تا با تمام وجود و با بهره گیری از امکانات پیشرفته ارتباطی و رسانه ای خود مانند شبکه های ماهواره ای و اجتماعی انقلاب و ارزشهای معنوی جامعه را بشکند و نبردی بزرگ را به ویژه در حوزه فکری با طرح شبهات و مسائل انحرافی علیه ارزشها دنبال می کنند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با بیان این مطلب که ما مدیون فرهنگ دینی هستیم، اظهار داشت: عالی ترین نقش را در تحقق پیروزی انقلاب و ادامه آن فرهنگ ولایتمداری در میان جامعه ما ایفا کرد.

وی یکی از انحراف ها درتحقق فرهنگ ولایتمداری را ولایت شعاری عنوان کرد و گفت: برخی از افراد در جامعه ما تنها شعار ولایت مداری سر می دهند اما کاملا در عمل برعکس مسیر و جریان ولایت حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم تبعیت و اجرای فرامین مقام معظم رهبری به ویژه از سوی مسؤولان تأکید کرد و اظهار داشت: دوری از فرهنگ ولایتمداری و عدم تبعیت عملی برای اجرای فرامین ولایت فقیه برای کشور یک سم مهلک است./1313/202/ب2

ارسال نظرات