۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۴۱۱
امام جمعه همدان تأکید کرد؛

ضرورت توجه به جایگاه شهدا و دفاع مقدس

امام جمعه همدان گفت: توجه به جایگاه شهدا و دفاع مقدس در فرهنگ جامعه امری مهم و ضروری است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان شب گذشته در ضیافت شام که با حضور استاندار و جمعی از فعالان ادبیات جهاد و مقاومت استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به جایگاه شهدا و دفاع مقدس در فرهنگ جامعه امری مهم و ضروری است.

وی در ادامه با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس، با بذل جان و با ایثار و فداکاری خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: ملاصدرا حکیم نامی می گوید که در دو جهان همه چیز عشق است و سپاهیان عشق همگی از شهدا هستند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) معنای عشق را مجسم و همه چیز را در حق آن تمام کرد، گفت: سلطان عشق امام حسین(ع) است که عاشق شد و در راه عشق؛ جان خود را تقدیم کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در همدان، اظهار داشت: شهر همدان لایق برگزاری این مراسم است، چرا که در طول انقلاب و دفاع مقدس رشادت های زیادی از خود نشان داده است.

وی با اشاره به هنر متعالی رهبر معظم انقلاب در ادبیات و دیگر عرصه ها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات و شناخت کارهای فاخر در این زمینه دستی دارند و این که به شهدای استان همدان توجه دارند، مایه خوشحالی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: حضور باشکوه همه افراد در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب افزون بر تعظیم شعائر و پاسداشت دفاع مقدس سبب تجلیل از ارزش نهادن رهبری بر استان همدان است.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب به تازگی مطالعه‌ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را به پایان رسانده و در ايام الله دهه فجر(بهمن‌ماه ۹۵) در ابتدای این کتاب مربوط به ادبیات دفاع مقدس، یادداشتی نوشته‌اند، این تقریظ حاوی مضامین برجسته‌ای درباره فرهنگ جهاد و شهادت، راوی و نویسنده‌ کتاب است.

لازم به ذکر است، از آنجا که طبق اعلام قبلی قرار بود ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه در همدان برگزار، و در آن از سه تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر سه کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شود، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد تقریظ بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز در همین مراسم و در کنار کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» منتشر خواهد شد./979/202/ب2

 

 

ارسال نظرات