۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۵۶۱
نماینده مردم تبریز در مجلس:

دولت اقدام قابل توجهی در راستای خروج از رکود و حمایت از تولید نداشته است

علیرضابیگی با تأکید بر این‌که دولت اقدام قابل توجهی در راستای خروج از رکود و حمایت از تولید نداشته است، گفت: مسؤولان عملکرد خود در سال اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که وعده‌های دولت در حمایت از تولیدکنندگان داخلی چندان عملی نشده است، اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شد؛ بهتر است مسؤولان عملکرد خود را ارایه دهند.

وی با بیان این‌که حمایت از تولید داخل تنها در شعار و سخنرانی‌های پیش تریبون محقق نمی شود، افزود: تولیدکنندگان در حمایت از تولید داخل احتیاج به یک وفاق و فهم مشترک میان عموم مردم و مسؤولان از موضوع کالای قاچاق دارند و این دیدگاه می تواند در حمایت از تولید داخل و اقتصاد ملی موثر واقع شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که مردم بایستی خود در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی همت کنند، تصریح کرد: تشکیل کمپین‌های مختلف در حمایت از تولید داخلی، نشان دهنده درک بالایی است که از سوی مردم برای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته که قطعا نیازمند سیاست‌گذاری‌های مناسب از سوی دولت برای حمایت از تولید است.

بیگی با اشاره به این‌که اقبال مردم به خرید کالای ایرانی و از سوی دیگر همت تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی محصولات بایستی توأمان مورد توجه قرار گیرد، افزود: دولت باید همپای حمایت مردمی از تولید سیاست‌گذاری‌های مناسبی در حمایت از تولید داخلی انجام داده و در این زمینه گام‌های اساسی بردارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: یکی از سیاستگذاری‌های مورد انتظار از سوی دولت، اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی در حمایت از تولید داخلی است که می‌تواند سبب قوام تولید داخل شود؛ به نحوی که تولیدکننده داخلی بتواند رقابت خوبی با محصولات مشابه خارجی داشته باشد.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و نظام پولی و بانکی نیز است، تصریح کرد: در شرایطی که تولیدکننده داخلی با مشکلاتی از قبیل سود بانکی بالا، ارزش افزوده 9 درصد  و پول آب، برق، گاز، کارگر و بیمه مواجه است؛ طبیعی است که احساس می‌کند حمایتی از سوی دولت از او صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که حمایت‌های مورد انتظار از تولید از جانب دولت دیده نمی‌شود، گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت و قیمت تمام شده محصول را کاهش داده و امکان رقابت بیشتر در رویارویی با مشابه خارجی را فراهم کنند؛ هر چند دولت نیز در این میان وظیفه قانونی خطیری بر عهده دارد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات