۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۳۸۵
معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی اهواز خبر داد؛

برگزاری جلسات خصوصی اخلاق ویژه طلاب ممتاز

معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با اشاره به برگزاری کلاس های اخلاق در مدرسه، از برگزاری کلاس های اخلاق به صورت خصوصی و با حضور اساتید کشوری برای 20 طلبه ممتاز و مستعد مدرسه خبر داد.
اخلاق اسلامی

حجت الاسلام محمد جنامی، معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ایام فاطمیه ابراز داشت: در این ایام سلسله سخنرانی ها و گفتمان های دینی، مناجات خوانی، روضه خوانی و مجالس عزاداری را برای طلاب در مدرسه برگزار کردیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با بیان اینکه طلاب در خارج از مدرسه فعالیت های تبلیغی و گفتمان های دینی را تحت نظر معاونت تبلیغ انجام دادند، افزود: جلسات خصوصی اخلاق را از دو ماه پیش به صورت مستمر و با حضور اساتید اعزامی از قم و تهران آغاز کردیم که تا سال آینده تحصیلی ادامه خواهیم داد و در این جلسات طلاب ممتاز و مستعد در مباحث اخلاقی حضور دارند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در جلسات اخلاق خصوصی 20 طلبه حاضر، ارائه کتاب و فعالیت های صورت گرفته از سوی اساتید پیگری می شود، عنوان کرد: ماهانه دو جلسه اخلاق عمومی رأس ساعت 10:30 تا 12 برای همه طلاب مدرسه و با حضور علمای مطرح استان برگزار می شود تا از این طریق با تربیت طلبه متعهد و انقلابی، فرهنگ اسلام ناب محمدی و مذهب تشیع در جامعه ترویج یابد.

حجت الاسلام جنامی با بیان اینکه معاونت تهذیب در زمینه های ورزشی اقداماتی را برای ایجاد نشاط در میان طلاب انجام داده است، گفت: اردوی فرهنگی یک روزه در دانشگاه رامین ملاثانی را با محوریت زیارت قبور شهدای گمنام، برنامه های نشاط آور ورزشی، سخنرانی و نشست صمیمی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری برای نخستین بار طلاب به تحصیل در پایه پنجم مشغول هستند، عنوان کرد: برای این طلاب جلسات مقدماتی احکام و اخلاق را برگزار کردیم که تاکنون مباحث خُمس، نماز میت تدریس و در ادامه مباحث معاملات و زکات تبیین خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز  با اشاره به این که یادگیری قرآن و تفاسیر این کلام روحانی توسط طلاب نیاز جامعه امروز است، ادامه داد: سیر مقدمات تعلیم، قرائت قرآن و نماز و شیوه های سخنرانی در منابر از محورهای جلسات مقدماتی اخلاق برای طلاب پایه پنجم است.

این مقام مسؤول در پایان گفت: اردوی زیارتی مشهد مقدس را برای طلاب مدرسه در روزهای نخست سال تحصیلی جدید برگزار خواهیم کرد./9456/302/ب1

ارسال نظرات