۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۸۴۳۹۷
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

فرهنگ شهدای دانشجو حافظ ایمان و دیانت دانشجویان است

حجت الاسلام جواهری با بیان این که فرهنگ شهدای دانشجو حافظ دیانت و ایمان دانشجویان است، گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت زمینه تقویت روح دین گرایی را در جامعه اسلامی فراهم می کند.
حجت الاسلام جواهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمد رضا جواهری، نماینده نهاد  نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شب گذشته در دومین کنگره شهدای دانشجو تربت حیدریه به لزوم ترویج فرهنگ شهدای دانشجو اشاره کرد و گفت: فرهنگ شهدای دانشجو چون بر اساس اسلام استوار است دارای سه ویژگی جهانی، جاودان و ابدی است.

وی ادامه داد: فرهنگ شهدای دانشجو  ویژگی هایی دارد که هرگز نباید فراموش شود و باید همواره زنده و پایدار بماند.

حجت الاسلام جواهری با بیان این که ماندگاری فرهنگ شهدای دانشجو برگرفته از ارتباط آن با قرآن، وحی الهی، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: بنابراین فرهنگ دانشجو تاریخ مصرف و اختصاص به زمان و مکان خاص ندارد و درس هایی در خود نهفته دارد که آن درس ها همیشه می تواند نسل جوان دانشجو را حفظ کند.

وی افزود: فرهنگ شهدای دانشجو حافظ دیانت و ایمان دانشجویان بوده و زمینه تقویت روح دین گرایی را فراهم می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید فرهنگ پژوهش، آخرت گرایی، امیدواری، فداکاری و ایثار در دانشجویان پایدار بماند، اظهار کرد: باید فرهنگ شهدای دانشجو بازشناسی شود و جشنواره های سالانه برای آگاهی و شناخت دانشجویان از این فرهنگ برپا گردد تا همه جوانان، دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارمندان از فرهنگ آنان بهره ببرند.

وی با بیان این که فرهنگ شهدای دانشجو  باید در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی همه افراد  جریان پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این صورت می توانیم در راستای رسیدن به تمدن اسلامی حرکت کنیم و در به راه انداختن زمینه های ظهور امام زمان(عج)گام های موثری برداریم.

حجت الاسلام جواهری در پایان با اشاره به لزوم پرداختن به کنگره شهدای دانشجو یادآور شد: همه خدمت گزاران به جامعه اسلامی مدیون شهدا هستند چرا که شهدا بستر و زمینه خدمت همه خدمت گزاران را فراهم می کنند./202/864/ب1

ارسال نظرات