۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۴۴۲۵
امام جمعه زنجان:

انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جدید نیازمند تلاش و همت مضاعف است

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به لزوم تربیت قاریان ممتاز از نسل های کنونی، گفت: انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جدید نیازمند تلاش و همت مضاعف است.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان شامگاه گذشته در اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «معراج وحی» که در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با اشاره به برکت حضور در بین جوانان، گفت: حضور در بین جوانان و اساتید قرآنی مایه افتخار است؛ در انس با قرآن نیز برکت های فراوانی وجود دارد، چرا که کتاب آسمانی ما مسلمانان همین قرآن است.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که ساختار و استخوان بندی و چهارچوب یک مسلمان واقعی قرآن است، گفت: انس و تمسک به قرآن جان انسان را روشن می‌کند و امام علی(ع) نیز در رهنمودهای خود به انس گرفتن با قرآن بسیار تأکید دارند؛ چرا که قرآن سبب آرامش روحی و روانی انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت بکارگیری قرآن در زندگی از سوی جوانان، تأکید کرد: زیباترین احادیث ما از قرآن است، بنابراین باید تلاش کنید قرآن را به خوبی یاد گرفته و جوانان و نوجوان آن را در زندگی خود سرلوحه قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این که قرآن شفا است، افزود: با نور قرآن در سینه ها شکاف ایجاد شده و این شکاف در دلها آرامش ایجاد کرده و بیماری های روحی مانند کینه و کدورت را از بین می برد و به همین دلیل عامل مهمی در شفای بیماری های روحی و روانی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به لزوم تربیت قاریان ممتاز از نسل های کنونی، تصریح کرد: تربیت قاریان ممتاز از نسل جدید، برای ادامه راه نسل های گذشته جامعه قرآنی باید به‌عنوان یک اصل مهم در راس برنامه ها قرار گرفته و همه توان خود را برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل جدید، به کار گیریم.

این مقام مسؤول در ادامه اخلاص را شرط حضور در فعالیت های قرآنی دانست و گفت: کسانی که در راه قرآن قدم برداشته اند بدانند که باید اندیشه قرآنی داشته و در راه تربیت آموزه های دینی و قرآنی با اخلاص تمام در این راه پر برکت حضور یابند.

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره با اشاره به ظرفیت بالای زنجان در مباحث قرآنی، افزود: زنجان ظرفیت بالایی در مقوله حفظ و مفاهیم قرآن داشته و باید جوانان نسبت به یادگیری و قرائت آن تلاش کرده و نگویند صدای خوبی ندارند. /949/203/ب2

ارسال نظرات