۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۸۷۰۴۴
یوسفی:

کانون های فرهنگی هنری مساجد مدافعان حریم فرهنگ و هنر ایران اسلامی هستند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را مدافعان حریم فرهنگ و هنر ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: این مراکز نقش بسیار مهمی در آموزش و ترویج فرهنگ کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی دارند.
یوسفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، دکتر همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت کانون های مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد محل  خودسازی و آموزش جوانان است و از آنجایی که جوانان نیروهای فعال و آینده ساز هستند قطعا تاسیس این کانون ها باعث شکوفایی و رشد استعدادهای جوانان در شهر ها و روستاها به ویژه مناطق محروم می شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکنون کارنامه‌ موفقی داشته اند، افزود: امروزه در شرایط سخت جنگ فرهنگی که در جهان مشاهده می شود، این کانون های فرهنگی هستند که مدافعان حریم فرهنگ و هنر ایران اسلامی بوده و توانسته اند با برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان را با برنامه های متنوع فرهنگی پر کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه این اقدام کانون های مساجد قطعا تاثیرات بسیار خوبی داشته است، ابراز امیدواری کرد: خروجی این کانون ها جوانان فهیم و مومن و مستعد برای آینده کشور باشد.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد باید برای جذب جوانان، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری داشته باشند، اضافه کرد: همچنین باید با سایر نهادهای فرهنگی و مدنی و سازمان های مردمی ارتباط سازنده برقرار کنند.

یوسفی، با تاکید بر اینکه کانون های مساجد حتما باید به نیازهای روز جامعه در برنامه ریزی ها توجه کنند و متناسب با مقتضیات زمان حرکت کنند، اذعان داشت: این مراکز باید به خانواده دوم جوانان تبدیل شوند و تحقق آن ارتباط با خانواده هاست.

وی اظهار کرد: کانون های مساجد نقش بسیار مهمی در آموزش و ترویج فرهنگ کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی دارند و چون در تمام شهرها و محلات و  در بین مردم حضور دارند می توانند به مثابه کانال ارتباطی بین دانشگاه ها، نهادهای فرهنگی و مردم باشند، از این رو این کانون ها می توانند با برگزاری دوره های آموزشی و همایش ها و... در ترویج زندگی ساده و روحیه کار آفرینی نقش آفرینی کنند./1325//102/خ

ارسال نظرات