۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۸۷۳۹۰
نماینده طلاب استان گیلان در مجمع نمایندگان:

مدعیان استقلال حوزه در دام تورهای تبلیغاتی دولت قرار گرفته‌اند

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به تورهای تبلیغاتی دولت، گفت: این تورهای انتخاباتی با هدف سرپوش گذاشتن به کاستی ها و کم کاری ها دولت در حوزه اقتصادی انجام می گیرد.
حجت الاسلام فاطمی نیا فاطمی نیا

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا، نماینده طلاب استان گیلان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری تورهای تبلیغاتی دولت را برای برخی از استادان حوزه علمیه، برنامه‌ای انتخاباتی و تبلیغاتی دانست و گفت: راه اندازی این تورهای انتخاباتی با هدف سرپوش گذاشتن به کاستی ها و کم کاری ها دولت در حوزه اقتصادی انجام می گیرد.

وی برگزاری این سفرهای را برای استادان حوزه در آستانه انتخابات کارشایسته ای ندانست و گفت: این آقایان می خواهند چنین وانمود کنند که با حوز رفاقت دارند و توانسته اند رابطه خوبی میان حوزه و دولت ایجاد کنند؛ غافل از اینکه بهترین خدمت و رفاقت برای حوزه علمیه، خدمت صادقانه به نظام و رفع مشکلات معیشی مردم است.

نماینده طلاب استان گیلان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، تصریح کرد: برگزار کنندگان این سفرها، هدف انتخاباتی دارند و هم این که برای فریب مردم می خواهند حوزویان را جذب کنند، الحمدلله حوزه از این ها تبری جسته و طلاب و اساتید انقلابی جذب این ها نخواهند بود و آن‌ها را قبول نخواهند داشت.

حجت الاسلام فاطمی نیا با بیان این که دولت برای برگزاری سفرهای تبلیغاتی خود به سراغ برخی افراد معلوم الحال رفته است، اظهار داشت: به نظرم می رسد این آقایان برای رضایت حوزویان، سراغ افراد خاص می روند تا  اهداف تبلیغاتی‌شان توسط این گروه تامین شود و بتوانند برداشت های این گروه را از فعالیت های دولت تدبیر و امید به سمت خود جلب کنند.

وی به شرکت برخی از افراد داعیه دار استقلال حوزه در تورهای انتخاباتی دولت اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که دم از استقلال حوزه می زدند در این تورها شرکت می کنند، این جای تأسف دارد؛ معلوم می شود این استقلال حوزه ای که آن ها مطرح می کنند استقلال مورد نظر رهبر معظم انقلاب و حضرت امام نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این افراد دنبال مسأله ای دیگر تحت عنوان استقلال حوزه هستند، ابراز داشت: این افراد می خواهند حوزه ولایی و انقلابی نباشد؛ و گرنه استقلال حوزه و بهانه های واهی آن ها هرگز منافات با ارتباط حوزه با بدنه نظام ندارد؛ زیرا حوزه نمی‌تواند از نظام و انقلاب جدا شود؛ اما ما مخالف این هستیم که حوزه علمیه دولتی شود؛ چون دولت ها متغییر هستند و این نگاه می توانند به آینده حوزه ضربه بزند؛ از این رو ارتباط حوزه با نظام را ضروری؛ ولی دولتی شدن را آسیب حوزه می دانیم.

وی عنوان کرد: اگر واقعااعتقاد آن ها این است که حوزه باید مستقل باشد چرا در این تورها شرکت می کنند؟ این آقایان باید به این پرسش پاسخ بدهند./1323/ 302/ص

ارسال نظرات