۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۹۱۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری آیین اعتکاف در 150 مسجد/ اعزام 250 مبلغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آغاز نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف از دهم فروردین‌ماه، گفت: امسال آیین معنوی اعتکاف همزمان با ایام البیض در بیش از 150 مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز نام‌نویسی متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف در استان خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در آیین معنوی اعتکاف رجبیه از دهم فروردین‌ماه در استان به‌صورت اینترنتی شروع شده و بر اساس برنامه تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در آیین اعتکاف می‌توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت تبیان خراسان شمالی به نشانی اینترنتی www.tebyan-boj.ir نام‌نویسی کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در وب‌سایت مزبور سامانه‌ای با نام اعتکاف طراحی شده که متقاضیان با ورود به آن می‌توانند پس از اطلاع از ظرفیت مساجد شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی، نسبت به ثبت‌نام در مسجد مورد نظر خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف همزمان با ایام البیض (سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب) مصادف با بیست و دوم تا بیست و چهارم فروردین‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در خراسان شمالی بیش از 150 مسجد شهری و روستایی میزبان معتکفان خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این آیین معنوی 250 روحانی مبلغ و مبلغه هم از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحان و مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم مربوط به اعمال ام داوود، اجرای زنده اذان در مساجد و غیره برخی از برنامه‌های مذهبی فرهنگی است که همزمان با ایام اعتکاف با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ در مساجد میزبان معتکفان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال حدود 14 هزار نفر از اهالی خراسان شمالی در مراسم اعتکاف شرکت داشتند که غالب آنها را جوانان و بانوان تشکیل داده بودند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به همزمان نبودن اعتکاف با ایام امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان و وضعیت آب و هوایی شمار معتکفان در استان به نسبت سال گذشته افزایش یابد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به دریافت هزینه 30 هزار تومانی از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف در استان، افزود: این مبلغ به‌منظور ارائه خدمات سحری و افطار به معتکفان به مدت سه شبانه‌روز دریافت می‌شود.

وی از خیران خواست تا نذورات و کمک‌های نقدی خود با نیت مراسم اعتکاف را به ادارات تبلیغات اسلامی و نذورات غیر نقدی خود را به هیأت امنای نزدیک‌ترین مسجد محل زندگی خود تحویل دهند تا در ثواب معتکفان شریک باشند.

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات