۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۹۲۲۴۹
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

شناخت جزئیات معاد، عامل تحول روحی در حیات دنیوی است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که شناخت جزئیات معاد می تواند تحول روحی در مسیر زندگانی انسان ایجاد کند، گفت: اولیای دین تلاش کردند حیاتشان سرشار از اعمال خداپسندانه با نیات الهی باشد.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که بهشت و جهنم تجسم اعمال ماست، گفت: اعمال، حرکات و سکنات انسانی ثبت و ضبط شده و در کتاب وجود انسان نگاشته می شود.

وی با بیان این که مطابق بیان قرآن در روز قیامت چشمان انسانها توام با روح انسانی حاضر شده و به عنوان سند اعمال رفتار او را در زندگی دنیوی نمایش می دهند، تصریح کرد: دقیق ترین دوربین های نظام آفرینش در سلول های بدن انسان به کار رفته و در روز قیامت اعضا و انساج انسان شروع به سخن گفتن می کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که در روز قیامت نوار وجود انسان، اعمال او را بروز و ظهور داده و انسان هرگز از عملش جدا نیست، خاطر نشان کرد: تلاش کنید کتاب وجودیتان سرشار از اعمال زیبا باشد.

حجت الاسلام حائری با بیان این که در روز قیامت قاضی شخص انسان بوده و جای انکاری برای او نیست، بیان کرد: شناخت جزییات معاد می تواند تحول روحی در مسیر زندگانی انسان ایجاد کرده و اولیای دین با تاکید بر این ریزه کاری ها، تلاش کردند حیاتشان سرشار از اعمال خیر و خداپسندانه با نیات الهی باشد.

وی با بیان این که متاسفانه امروز عده ای گرفتار حیف و میل بیت المال شده و برخی مدیران تربیت نشده دست از اموال بیت المال بر نمی دارند، اظهار کرد: به درستی که آنان نمی دانند این پول سهمشان نبوده و نیست که به فرموده قرآن در شکمشان مبدل به آتش می شود و آنان را می سوزاند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که بر اساس فرموده رسول خدا(ص) به سبب اعمال انسان ها، قبر برای آنان یا باغی از باغ های بهشت و یا گودالی از گودال های جهنم می شود، گفت: معرفت و تقوای انسان سبب می شود تا پرده هایی در برابر چشمانش کنار رفته و می تواند حق و باطل را از یکدیگر تفکیک کند.

ضعف تقوا عاملی در تشخیص اشتباه حق از باطل است

حجت الاسلام حائری ضعف تقوای برخی را عاملی در تشخیص اشتباه مسیر حق و باطل دانست و با بیان این که اگر انسان دست از تقوا بردارد فریب حیات دنیویش را می خورد، گفت: خداوند با مشاهده اعمال ما، پند و هشدارهایی را در زندگی گوشزد می کند که آیه فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ مصداق آن است.

وی با بیان این که امروز همه برای جزئی ترین جریان زندگیشان حساب باز می کنند اما در مسائل اخروی که حقیقت زندگانی و آخرت را نمایش می دهد، بی توجهند، بیان کرد: خداوند متعال در پس کوچکترین حرکت خداپسندانه ای به انسان اجر عنایت می کند و از ذره ای کار خیر دستگیری می کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان این که بر اساس فرموده رسول خدا(ص) هنگام حاضر شدن عزرائیل بر بالین فرد، وی توان جدا شدن از هزاران گره گره خورده را ندارد، خاطر نشان کرد: پس از تدفین، اعمال او به سراغش آمده و او را در برابر بلایا حفاظت می کنند؛ بنابراین راه سعادتمندی خیرخواهی است./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات