۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۹۶۸۶۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مسؤولان به جای اجرای سند خارجی حوزه های علمیه را تقویت کنند

ایروانی با بیان این که رشد مادی بدون آموزه های دینی کشور را به سمت سقوط خواهد برد بر تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد.
افتتاح مدرسه علمیه خواهران آیت الله ایروانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) پردیسان قم به لزوم تقویت و رشد آموزه‌های دینی در کنار توسعه مادی اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه‌ای که از نظر مادی توسعه پیدا کند ولی آموزه‌های دینی و معنوی آن تقویت نشود از درون تهی خواهد شد و به سقوط خواهد انجامید.

وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس با اشاره به این که مقام معظم رهبری بر به کار بردن واژه پیشرفت به جای توسعه تأکید دارند، گفت: پیشرفت به معنی رشد همه جانبه جامعه هم در زمینه مادی و هم در بعد معنوی است و این دو بال با هم انسان را به تعالی می رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأسیس حوزه‌های علمیه را گامی در جهت تقویت ارزش‌های دینی و اعتقادی در جامعه دانست و افزود: باید در جامعه و نظام برنامه‌ریزی کشور به این موضوع بهای بیشتری داده شود و منابع در اختیار گذاشته شود تا آموزش ها و پژوهش ها به نوآوری تبدیل شود.

وی با بیان این که در کشور ما رشد علمی بسیار خوب است ولی از ثمرات این رشد علمی به خوبی بهره مند نمی شویم، گفت: مسرولان وقتی برای کشور برنامه می نویسند مثلا برنامه ششم توسعه باید چگونگی ترویج آموزه های دینی و تحکیم نهاد خانواده در این برنامه مشخص شود.

ایروانی با بیان این که سند 2030 یونسکو به درد جامعه ما نمی خورد و در حقیقت سند بردگی است، اظهار داشت: مسؤولان باید بجای اهتمام بر امضا و اجرای سند 2030 به رشد و تقویت تربیت اسلامی از طریق تقویت حوزه‌های علمیه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای متوازن است که به این درجه از فهم برسد که به مباحث علمی و دینی اهمیت دهد و در میان مباحث مختلف به ترویج علم و دین اولویت دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به معرفی مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله میرزا یوسف ایروانی، بانی ساخت این مدرسه علمیه پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی اخلاقی آیت‌الله ایروانی مردمی بودن و به فکر جامعه بودن بود و در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود و همچنین آثار علمی زیادی از ایشان به‌ جا مانده است که در کتاب‌خانه این مدرسه در اختیار محققان قرار خواهد گرفت./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات