۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۱۰۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

تمام پیشرفت‌های معنوی و علمی انسان‌ از تحقیق و پژوهش است

حجت الاسلام عباسی گفت: پژوهش از ضرورت‌های زندگی بشری است و بی‌تردید تمام پیشرفت‌های معنوی، علمی و مادی انسان‌ها برگرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش است که باید اساتید و طلاب مدارس این امر مهم را مورد توجه قرار دهند.
مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، امروز در دیداری که با مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین در دفتر مرکز مدیریت حوزه قزوین برگزار شد گفت: پژوهش از ضرورت‌های زندگی بشری است و بی‌تردید تمام پیشرفت‌های معنوی، علمی و مادی انسان‌ها برگرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش است که باید اساتید و طلاب مدارس این امر مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه افزود: پژوهش از لوازم ضروری پیشرفت علمی، فرهنگی و اعتقادی به شمار رفته و به همین جهت دو نهاد متولی امر پژوهش در کشور، یعنی حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این عرصه بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون بزرگان به امر پژوهش و نوشتن مطالب علمی تاکید کرده و نمونه آن تربیت پژوهشگران بزرگ در عالم اسلام است.

حجت الاسلام عباسی، با تاکید بر ضرورت نوآوری در پژوهش، اظهار کرد: با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده است، با نیت الهی به دنبال تحقق اهداف باشیم.

وی توجه به پژوهش در مدارس علمیه را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی باید به شکل برنامه‌ریزی شده و مدون پژوهش‌هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه شود را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: طلاب باید با راهنمایی اساتید، مهمترین نیازهای جامعه را شناسایی و پیرامون آنها به تحقیق و پژوهش بپردازند، انسان با تحقیق و پژوهش می‌تواند در طول عالم زنده بماند و افراد زیادی از فیض عمل به تحقیقات او بهره مند شوند./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات