۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۹۸۵۶۲
آیت الله مظاهری:

مسؤولان در برابر توطئه های دشمن هوشمندانه برخورد کنند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: باید در برابر توطئه های دشمن هوشمند باشیم و با پذیرش مسؤولیت ها در جهت حفظ تشیع و این نظام مقدس گام برداریم.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: امیر مؤمنان(ع) افتخار جهان اسلام هستند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و سیزدهم که می فرماید«وَقَالَتِ الْیَهُودُ  لَیْسَتِ النَّصَارَى عَلَى شَیْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَى لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَى شَیْءٍ وَهُمْ یَتْلُونَ الْکِتَابَ کَذَلِکَ قَالَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِیمَا کَانُوا فِیهِ یَخْتَلِفُونَ» را تلاوت کرد و افزود: در زمان پیامبر(ص) یهودیان برای کارشکنی در اسلام بحث های علمی زیادی راه انداخته بودند ولی زمانی که این بحث های علمی راه به جایی نبرد با توطئه گری ها 84 جنگ بر مسلمانان تحمیل کردند ولی در اکثر این جنگ ها سپاه اسلام به پیروزی رسید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که امیر مؤمنان(ع) افتخار جهان اسلام هستند، ادامه داد: نصرانی ها در یکی از کتب خود می نویسند امیر مؤمنان(ع) پیشتاز در همه جنگ های نظامی و فرهنگی بوده اند، به همین سبب پیروزی های زیادی نصیب اسلام و مسلمانان می شد؛ حدود 10 سال تبلیغ و دوستی یهودیان با کفار علیه مسلمانان و اسلام راهی به جایی نبرد و خطرهای زیادی با رشادت های امیر مؤمنان(ع) از اسلام دفع شد.

وی گفت: پیروزی های متعدد مسلمانان آنچنان شیرین بود که سوره نصر برای فتح بزرگ مکه نازل شد و این پیروزی های متعدد، از اسلام درخت ریشه داری ایجاد کرده بود که آیه معروفی که می فرماید«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، روی آن تأکید می کند؛ درخت ریشه دار اسلام میوه های زیادی برای استفاده کردن داشت ولی بعد از رحلت پیامبر(ص) دین واحد اسلام به 73 فرقه تبدیل شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: درخت ریشه داری که پیامبر(ص) سال ها برای باروری آن زحمت کشیده بودند بعد از رحلت ایشان با فتنه گری های یهودیان تا حدود زیادی از بین رفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یهودیان و مسیحیان با یکدیگر درگیری پیدا کرده بودند و هر کدامشان دین دیگری نفی می کردند ولی هیچکدامشان دلیلی برای اثبات حقانیت دین خود نداشتند؛ مسلمانان میان یهودیان و مسیحیان قرار می گرفتند و به آن ها می گفتند، تنها دین اسلام دین حق است و دلیل ما مسلمانان برای اثبات این مسأله، وجود قرآن به عنوان معجزه الهی است.   

وی اذعان کرد: جرجی زیدان نصرانی 6 جلد کتاب راجع به تمدن اسلام نوشته است؛ در یکی از مباحثی که او مطرح می کند، این مسأله آمده است که در تجهیزات مسلمانان اسب و شتر وجود نداشت تا کسی سوار آن ها بشود به همین سبب مسلمانان بارها را روی دوششان می گذاشتند و به دلیل این که کفش برای پوشیدن نداشتند، پاهایشان زخم می شد به همین سبب پارچه کهنه ای به پاهایشان می بستند.

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به منقولات روایی و تاریخی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام یکی از جنگ هایی که میان مسلمانان و مشرکان ایجاد شده بود، پیامبر(ص) عمار یاسر را برای کشیک دادن معین کردند، عمار یاسر برای این که از زمان کمال استفاده را ببرد، مشغول به خواندن نماز مستحبی شد و در نمازش سوره کهف را می خواند که ناگهان گروهی از سپاه دشمن حمله ور شدند، عمار یاسر نمازش را رها نکرد و سپاه دشمن تیری به سمت او پرتاب کردند و تیر به سینه او اصابت کرد ولی باز هم به نماز خواندنش ادامه داد، بلافاصله بعد از این که نمازش به پایان رسید، تیر و کمان را برداشت و به طرف گروهی که از جانب سپاه دشمن آمده بودند حمله ور شد و آن گروه را متواری کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه داستان افزود: بعد از این که قائله ختم شد، پیامبر(ص) به همراه مسلمانان از خواب بیدار شدند، پیامبر(ص) با دیدن عمار یاسر از او پرسید چرا نمازت را نشکستی و ما را بیدار نکردی، عمار پاسخ داد، دلم نیامد رسول خدا را از خواب بیدار کنم و حاضر بودم جان از بدنم بیرون برود ولی نمازم را نشکنم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان تبیین کرد: آیه ای که امروز تفسیر شد برای زمان حال نیز بسیار قابل استفاده است؛ این آیه بر ضد استکبار جهانی امروز است؛ باید در برابر توطئه های دشمن هوشمند باشیم و با پذیرش مسؤولیت ها در راستای حفظ تشیع و این نظام مقدس گام برداریم./201/867/ب1

ارسال نظرات