۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۰۲۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کشتار شیعیان عربستان نشانه پستی و پلیدی سعودی‌ها است

استاد حوزه علمیه گفت: عربستان سعودی میت متعفنی بیش نیست و کشتار شیعیان مظلوم شرق عربستان و بمباران یمن نشان از پلیدی و پستی او دارد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شنبه شب در حسینیه همدانیها، گفت: انسان بدون اعتقاد به پروردگار، انبیا و ولی خدا میت است.

وی افزود: میت عقلی و یا قلبی که هیچ ثمری جز تعفن عملی، اعتقادی و اخلاقی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: چنین میتی ابتدا ظالم در حق خودش است زیرا انسانیت و انسان بودن خود را تخریب کرده و دیگر آنکه ظالم در حق اولیای الهی است زیرا تحمل وجود مبارک آنان را ندارد و این ظلم است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز عربستان سعودی میت متعفنی بیش نیست کشتار شیعیان مظلوم شرق عربستان و بمباران یمن نشان از پلیدی و پستی او دارد.

این دانشمند فرزانه گفت: خداوند درباره آنها می‌فرماید: اگر من خیری در آنها می‌دیدم نجاتشان می‌دادم؛ در وجود برخی از این میت‌ها نور کوچکی وجود دارد که میل به صعود دارد اگر آن نور خاموش نشده باشد خداوند این میت را به حیات دل، حیات عقل و حیات روحی زنده می‌کند.

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: کسی غیر از خدا نمی‌تواند این میت‌ها را زنده کند.خداوند پس از احیا نوری در وجود آنان قرار می‌دهد تا با قدرت آن نور در بین مردم زندگی ‌کنند، آنان با آن نور همرنگ خدا می‌شوند. منظور از نور قرآن کریم است انسان باید با چشم دل نور قرآن را ببیند.

وی ادامه داد: خداوند برای هدایت انسان به مال آنها نگاه نمی‌کند بلکه نگاه خدا به قلب انسان‌ها است و از طریق قلب انسان‌ها را هدایت می‌کند.

این خطیب مشهور عنوان کرد: روایات ائمه معصومین(ع) نیز نور است. قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) تجلی نور الهی هستند. اولیای الهی نه تنها نور بلکه کشتی نجات برای بشر به شمار می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: خداوند نور قرآن و سخنان اولیای الهی را در قلب انسان احیا شده نفوذ می‌دهد تا بتواند در بین مردم زندگی کند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات